شورای شهر شیراز درگذشت محمدرضا شجریان را تسلیت گفت

  • 17 مهر 1399 - 20:52
شورای شهر شیراز درگذشت محمدرضا شجریان را تسلیت گفت

شورای شهر شیراز با انتشار بیانیه‌ای درگذشت محمدرضا شجریان، اسطوره‌ی آواز موسیقی فارسی را تسلیت گفت.

متن بیانیه به شرح زیر است:

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما
ن که صدایش آرام جان بود و پیغام اهل دل، سر بر آستان جانان نهاد.

آن که صدایش فریاد بود، طریق عشق‌ درنوردید، در شب وصل از غوغای عشقبازان و دلشدگان می‌خواند و همواره از سِر عشق و معمای هستی می‌گفت، با ناله مرغ سحر، به گنبد مینا پرکشید.

استاد «محمدرضا شجریان» خسرو آواز ایران در اربعین سرور و سالار شهیدان جهان فانی را بدرود حیات گفت.

خسرو آواز ایران آیینه تمام نمای موسیقی سنتی و اصیل ایرانی، با شناخت کم نظیر از دنیای موسیقی، پلی برای انتقالِ شایسته‌ی این هنر سترگ از نسل قدما به نسل جدید شد.

استاد شجریان، با انتخاب دقیق از خرمن ادب پارسی به ویژه غزلیات عارفانه حافظ شیرازی و اشعار عاشقانه سعدیِ نیکو سخن با حنجره‌ای مملو از عشق به مردم و ایران خواند و امروز ایران مدیون صدای اوست.

در انبان هنر ماندگار او که همواره با ذوق و سلیقه مردم همراه بود افطارهایی را با ربنای او روزه گشودیم، سحرهایمان را با مناجات او رو به درگاه ملکوتی حضرت حق آوردیم و در خلوت‌هایمان با نوای خسرو آواز ایران، روحمان را جلا بخشیدیم.

در پس همه شایستگی‌های این استاد بی بدیل، باید اذعان کرد که آثار تا همیشه ماندگار محمدرضا شجریان بیانگر شرایط اجتماعی حاکم بر عصر معاصر بود؛ هیچ‌گاه حساب خود را از مردم جدا نکرد و از این جهت آثارش ترسیمی از امیدها، آرزوها، حسرت‌ها و بیم‌های مردم ایران زمین است که با هنر موسیقی آمیخته و عرضه شده است.

فقدان این استاد بی همتای موسیقی را به همسر، فرزندان ایشان به ویژه جناب آقای همایون شجریان، شاگردان ایشان، مردم ایران و همه دوستداران هنر موسیقی ایرانی تسلیت عرض کرده و از درگاه حضرت سبحان برای روح بلند آن استاد فرزانه و نغمه خوان داوودی غفران و رحمت الهی مسالت داریم.

دیدگاه