عاملان حریق ارتفاعات “قلعه‌سفید” دستگیر شدند

  • 16 مهر 1399 - 13:14
عاملان حریق ارتفاعات “قلعه‌سفید” دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی در استان فارس از دستگیری عاملان آتش‌سوزی ارتفاعات “قلعه‌سفید” خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام چهارشنبه ۱۶ مهر به خبرنگاران گفت: ۱۴ شهریور امسال ارتفاعات قلعه سفید شهرستان ممسنی با آتش‌سوزی نسبتا گسترده‌ای مواجه شد که بلافاصله ماموران انتظامی هم برای کمک به مهار و هم بررسی علت وقوع آتش در محل حاضر شدند.

قسام با یادآوری اینکه بالغ بر ۴۰ هکتار از اراضی طبیعی ارتفاعات قلعه سفید و پوشش جنگلی این منطقه آسیب دید، گفت: آتش این منطقه ظرف مدتی کمتر از ۷۲ ساعت با تلاش‌های نیروهای مردمی، پرسنل منابع طبیعی و نیروی انتظامی و دستگاه‌های امدادی، مهار شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه شناسایی عاملان آتش سوزی از همان ابتدا به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت، گفت: ماموران انتظامی با اشرافیت اطلاعاتی و بررسی‌های فنی و تخصصی، موفق شدند ۲ عامل آتش‌سوزی را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

قسام خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی اولیه اقرار کردند که برای تفریح به این منطقه کوهستانی عزیمت کرده بودند و پس از افروختن آتش، نتوانستند آن را مهار کنند و از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده‌اند، افزود: در این فصل از سال مراتع و چمن‌زارهای جنگلی خشک و با کوچک‌ترین جرقه، شعله‌ور شده و موجب آتش‌سوزی به وسعت زیادی خواهد شد، لذا از هموطنان درخواست می‌شود که از برپا کردن آتش پرهیز کرده و در صورت ضرورت، قبل از ترک محل، از خاموش بودن آتش اطمینان کسب کنند.

دیدگاه