ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی جدید در حوزه گردشگری فارس

  • 13 مهر 1399 - 13:25
ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی جدید در حوزه گردشگری فارس

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس با اشاره به اجرای ۱۶۲ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری، گفـت: با بهره برداری از این طرح‌ها، ۶ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد شد.

مصیب امیری در آیین بزرگداشت هفته گردشگری، بیان کرد:  از سال ٩٢ تاکنون، ۶٢ هتل و اماکن اقامتی گردشگری و ١۵٠ واحد بوم‌گردی در استان فارس فعال شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، امیری به تاثیر نامطلوب ویروس کرونا بر صنعت گردشگری هم اشاره و اضافه کرد: در حالی‌که فعالان صنعت گردشگری خود را برای نوروز ۹۹ آماده می‌کردند این ویروس بر روی فعالیت‌های اجتماعی تاثیر گذاشت و تاکنون ۶۰۰ میلیارد به صنعت گردشگری فارس ضرر وارد شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در ادامه این مراسم گفت: با هدف حمایت از فعالان حوزه گردشگری، شهردار شیراز به زودی لایحه‌ای را برای معافیت از عوارض توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سال ۹۹ با قید فوریت به شورای اسلامی این شهر تقدیم می‌کند.

مرتضی جعفری، با بیان اینکه شهرداری شیراز برنامه‌های مفصلی برای سال ۹۹ داشت که به دلیل شیوع کرونا متوقف و نیمه تمام ماند، افزود: بیماری کرونا بیشترین آسیب را بر حوزه اقتصاد وارد کرد و در این میان صنف گردشگری دچار خسارت‌های فراوانی شد.

او با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که شیراز همواره بر قله است، اظهار کرد: بر این باورم شیراز را به ایران نمی‌شناسند بلکه جهانیان ایران را به شهر دیرینه شیراز می‌شناسند، این شهر هرآنچه را برای ایجاد جاذبه گردشگری لازم است، در اختیار دارد.

معاون شهردار شیراز اضافه کرد: این شهر شیراز چنانچه قابلیت‌های خود را در حوزه‌های گردشگری طبیعت، تاریخ، درمان و دیگر مضامین فعال کند، نیازی به منابع مالی و اقتصادی دیگر ندارد.

جعفری، از کرونا به عنوان یک فرصت یاد کرد و گفت: امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه میان شورای اسلامی و شهرداری شیراز با اداره کل میراث فرهنگی، حال و هوای گردشگری این شهر بهبود یابد و با همفکری و ایده‌های خلاقانه، صنعت گردشگری احیا شود.

او همچنین خاطرنشان کرد: پس از رونمایی از اتوبوس‌های سلامت و آسیب‌های اجتماعی اکنون به اتوبوس‌های گردشگری رسیده‌ایم که با هدف خدمت‌رسانی به مناطق کمتر برخوردار این شهر ایجاد شده و از قابلیت توسعه نیز برخوردار است.

جعفری یادآور شد: تا پایان امسال، سه دستگاه اتوبوس گردشگری دیگر نیز به شهر شیراز اضافه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم، به مناسبت هفته گردشگری از اتوبوس‌های گردشگری شهرداری شیراز رونمایی شد. این اتوبوس‌ها که با هدف تقویت صنعت گردشگری کلانشهر شیراز آماده‌سازی شده‌اند، به ۲ روش خدمات‌دهی خواهند کرد.در روش نخست بر اساس ضوابط قانونی اتوبوس‌ها به آژانس‌های گردشگری واگذار خواهند شد تا به ارائه خدمات به گردشگران بپردازند.در روش دیگر اتوبوس‌های گردشگری به ۳ بخش شامل شهروندان مناطق کم‌برخوردار، اعضای فرهنگسراها و سرای محلات و گردشگران داخلی و خارجی حاضر در شیراز خدمات خواهند داد.

دیدگاه