آیین تجلیل از آتش نشانان برتر در شیراز برگزار شد

  • 07 مهر 1399 - 16:54
آیین تجلیل از آتش نشانان برتر در شیراز برگزار شد

همزمان با هفت مهر روز آتش‌نشان، مراسمی با حضور مسئولان استان فارس و شهرستان شیراز برگزار و از خدمات آتش‌نشانان برتر مجموعه شهرداری شیراز قدردانی شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز دوشنبه ۷ مهرماه در مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشان گفت: سال گذشته بیش از ۱۵ هزار عملیات انجام شده که هر کدام مسائل و مشکلات خاص خود را داشتند.

محمدهادی قانع ادامه داد: طی هفت ماه گذشته علاوه بر عملیات‌ها، با شیوع بیماری کووید ۱۹ مواجه شدیم اما از کیفیت خدمات کاسته نشد.

او ادامه داد: از ابتدای شروع به کار با تدوین برنانه ۵ ساله سازمان، کار را براساس برنامه محوری آغاز کردیم و در ۴ هدف بلند مدت اقدامات خاصی انجام شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ، کاهش زمان رسیدن به محل حادثه با افزایش ایستگاه و پایگاه‌‎های عملیاتی آتش نشانی، افزایش نیروهای انسانی، افزایش تجهیزات انفرادی و عملیاتی، تهیه طرح‌های عملیاتی از جمله طرح جامع اطفاء حریق، توانمند سازی منابع انسانی، ایجاد نرم افزار و افزایش توان عملیاتی و…را از جمله اقدامات سازمان متبوع طی ماههای اخیر عنوان کرد.

قانع با اشاره به جذب و استخدام ۱۵۸ نیروی جدید آتش نشان در خردادماه امسال، خاطرنشان کرد: علی‌رغم شیوع کرونا اما علاوه بر تدوام امر اموزش، آموزش ویژه آتش نشانان جدید نیز دنبال شد.

او ادامه داد: در راستای کاهش تعداد حوادث در سطح این کلانشهر، اقدام به تهیه طرح‌های عملیاتی در قالب شهر ایمن شد که خوشبختانه با آموزش‌های امینی و کارشناسی‌هایی که در حال انجام است، موفق به کاهش ۱۵ درصدی حوادث در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ شدیم.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همچنین از کسب رتبه دوم ارزیابی عملکرد سازمانی بین سازمان‌های شهرداری شیراز خبر داد و اضافه کرد: امسال برای اولین بار موفق به دریافت دو گواهی‌نامه استاندارد جهانی ایزو شدیم.

شهردار شیراز نیز در این مراسم با اشاره به همدلی و همراهی مردمی شکل گرفته در دوران دفاع مقدس، کنار هم بودن شهروندان را در عصر حاضر بسیار ضروری و خط‌کشی‌ها را سمی مهلک برای کشور ارزیابی کرد.

حیدر اسکندرپور گفت: طی دو سال گذشته سازمان آتش‌نشانی عملیات‌های فراوانی داشته که اطفاء حریق هتل آسمان یکی از مهمترین آنها بوده است؛ حادثه‌ای که می‌رفت به یک بحران تبدیل شود و با تلاش همه مجموعه‌ها مهار شد.

اسکندرپور با بیان اینکه ظرفیت کنونی آتش نشانی شیراز برای پوشش کل شهرستان کافی نیست، گفت: اینکه خیلی از ماموریت‌های خارج از شهر و اطراف به سازمان آتش نشانی محول می‌کنیم منجر به خستگی و اخلال در رسیدگی به ماموریت‌های شهری می‌شود. 

شهردار شیراز همچنین با اشاره به اینکه حوادث آتش‌سوزی در ارتفاعات اطراف و باغ‌های شیراز هم جزو رخ‌دادهای مهمی بود که آتش‌نشانان آنها را مهار کردند، تعدد حوادث و گستردگی محدوده تحت پوشش را از عوامل خستگی نیروهای این مجموعه دانست.

اسکندرپور با بیان اینکه برای سال‌های آتی نیازمند برنامه ریزی هستیم و ماموریت پی در پی برای اتش نشانان خستگی زیاد و مشکلاتی را به وجود آورده بود، عنوان کرد: سازمان آتش نشانی شیراز باید به ماموریت‌های خود در محدوده قانونی شهر برسد و نیاز است که از ستاد حوادث غیر مترقبه به سازمان آتش نشانی اعتباراتی جهت رسیدگی به ماموریت‌ها اختصاص داده شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم، علاوه بر قدردانی آتش‌نشانان برتر، از تجهیزات خریداری شده و طرح جامع آتش‌نشان داوطلب رونمایی شد.

دیدگاه