شیوع کرونا در ایران و جهان

  • 05 مهر 1399 - 17:46
شیوع کرونا در ایران و جهان

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا نیمروز شنبه ۲۶ سپتامبر (۵ مهر) به بیش از ۳۲ میلیون و ۸۰۷ هزار نفر و شمار قربانیان آن به بیش از ۹۹۴ هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

به گزارش یورو نیوز، ایالات متحده آمریکا با بیش از ۷ میلیون و ۲۵۴ هزار مبتلا و بیش از ۲۰۸ هزار و ۴۰۰ قربانی، همچنان در صدر کشورهایی قرار دارد که با این بیماری مرگبار دست و پنجه نرم می‌کنند.

پس از این کشور نیز هند، برزیل، روسیه، کلمبیا، پرو، اسپانیا، مکزیک، آرژانتین و آفریقای جنوبی در جایگاههای دوم تا دهم کشورهایی با بیشترین شمار مبتلایان به کووید۱۹ در سراسر جهان قرار گرفته‌اند.

ایران دهمین کشور جهان با بیشترین شمار قربانیان کرونا
وزارت بهداشت ایران نیز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت منتهی به شنبه ۳ هزار و ۲۰۴ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در ایران تایید شده است که به این ترتیب آمار کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۴۴۳ هزار و ۸۶ نفر می‌رسد.

در این مدت ۱۷۲ نفر نیز بر اثر این بیماری جان باخته‌اند که به این ترتیب شمار کل مرگ و میرهای کووید۱۹ در ایران به عدد ۲۵ هزار و ۳۹۴ نفر می‌رسد.

ایران هم اکنون در موضوع شمار مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا، جایگاه دهم را در سراسر جهان به خود اختصاص می‌دهد. این کشور همچنین در حال حاضر چهارمین کشور جهان با بیشترین تعداد بیمارانی محسوب می‌شود که در اثر ابتلا به کووید۱۹ در وضعیت بحرانی قرار دارند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت دست‌کم ۴ هزار و ۴۱ نفر در سراسر کشور در شرایط بحرانی به سر می‌برند.

تهران در وضعیت کاملاً بحرانی و پر خطر
علیرضا زالی، رئیس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران روز شنبه اعلام کرد که تهران در حال حاضر در وضعیت «کاملاً بحرانی و پرخطر» قرار دارد. آقای زالی افزود که ستاد کرونای تهران و استانداری این شهر از وزارت بهداشت و کشور در خواست کرده‌اند تا برای اعمال محدودیت‌های کرونایی در این استان، آنهم دست‌کم برای یک‌هفته، وارد عمل شوند.

به گفتۀ رئیس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران، تنها در ۲۴ ساعت گذشته شمار بیماران جدید بستری در بیمارستان‌های پایتخت به ۸۰۰ نفر افزایش یافته و از این تعداد حدود ۱۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

دیدگاه