کاهش آمار نزاع و غرق شدگی در فارس

  • 31 شهریور 1399 - 12:57
کاهش آمار نزاع و غرق شدگی در فارس

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس از کاهش آمار نزاع و غرق شدگی در این استان طی چهارماهه منتهی به پایان تیرماه امسال خبر داد.

دکتر علیرضا درودچی گفت: براساس تازه‌ترین آمارها، میزان مراجعات به مراکز پزشکی قانونی استان به دلیل نزاع طی ۴ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از پزشکی قانونی فارس، درودچی گفت: در این مدت ۹۲۴۳ نفر در استان فارس با موضوع نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی فارس گفت: از کل مراجعان به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی فارس، ۶۲۴۵ نفر مرد و ۲۹۹۸ نفر زن بوده‌اند.

درودچی با بیان اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است، گفت: طبق آمار ارایه شده توسط سازمان پزشکی قانونی، فارس امسال در تعداد مراجعان به دلیل نزاع پس از استان‌های تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان و آذربایجان غربی، در رتبه ششم قرار دارد.

کاهش ۲۰درصدی غرق شدگی در فارس

وی همچنین گفت: براساس آمار مربوط به اجساد قربانیان ارجاع شده به مراکز پزشکی قانونی استان فارس، طی ۴ ماه منتهی به پایان تیر امسال، شاهد کاهش ۲۰ درصدی موارد مرگ براثر غرق شدگی بوده‌ایم.

درودچی گفت: در این مدت علت فوت ۴۸ مورد اجساد ارجاع شده به مراکز پزشکی قانونی فارس، غرق شدگی بوده که ۳۹ نفر از این افراد مرد و ۹ نفر زن بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی فارس یادآور شد که براساس آمار کشوری، فارس در چهارماه اول امسال در تعداد فوت شدگان ناشی از غرق شدگی بعد از استان خوزستان، در رتبه دوم قرار دارد.

دیدگاه