شمار جان‌باختگان کرونا در فارس از ۹۰۰ نفر فراتر رفت

  • 25 شهریور 1399 - 14:51
شمار جان‌باختگان کرونا در فارس از ۹۰۰ نفر فراتر رفت

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با جان باختن ۹ بیما مبتلا به کووید ۱۹ در فارس مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۰۵ نفر رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام افزایش موارد نمونه گیری به ۲۷۰ هزار و ۹۵۸ مورد افزود: با بررسی این آزمایش ها، ۴۷ هزار و ۹۸۸ بیمار مثبت قطعی از ابتدای شیوع بیماری تاکنون شناسایی شده است.

همتی با بیان اینکه از مجموع مبتلایان شناسایی شده تاکنون ۴۴ هزار و ۵۷۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، این تعداد را معادل ۹۳ درصد مبتلایان عنوان کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اعلام خبر بستری ۶۱۱ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان، اظهار کرد: از این تعداد حال ۷۱ نفر وخیم گزارش شده که هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

همتی گفت: در مواردی مشاهده شده برخی هم استانی‌ها پس از مراجعه به پزشک خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته سرپایی و دریافت برگ ارجاع برای بستری در مراکز درمانی، به موقع اقدام نکرده و متاسفانه زمان مناسب برای درمان را از دست می‌دهند که همین امر موجب تهدید سلامت آنان می‌شود.

او از عموم مردم استان خواست تا به محض دریافت برگ ارجاع، مراجعه به بیمارستان برای بستری را به تاخیر نیندازند.

دیدگاه