آخرین آمار کرونا در ایران و کشورهایی که بیشترین شمار مبتلایان را دارند

  • 19 شهریور 1399 - 16:30
آخرین آمار کرونا در ایران و کشورهایی که بیشترین شمار مبتلایان را دارند

در حالی که آمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا روز چهارشنبه ۱۹ شهریور به بیش از ۲۸ میلیون و ۷۹۱ هزار نفر رسیده، شمار جان‌باختگان کرونا نیز از ۹۰۳ هزار نفر گذشته است. همچنین تا کنون نزدیک به ۲۰ میلیون نفر نیز در سراسر جهان از کووید۱۹ جان سالم به در برده و بهبود یافته‌اند.

به گزارش یورو نیوز، در این میان در حالی که در برخی کشورها با عقب‌نشینی نسبی کرونا فعالیت‌های زندگی عادی رفته رفته از سر گرفته می‌شود، در برخی مناطق دیگر جهان مانند ملبورن استرالیا، به دلیل مشاهده موارد بیشتری از ابتلا به کووید۱۹، وضعیت قرنطینه بار دیگر تمدید شده است.

آخرین آمار ایران

بر اساس آخرین آمار رسمی در ایران، شمار مبتلایان کرونا به بالاترین میزان در هفته جاری رسیده است. سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که از دیروز تا امروز ۲ هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که هزار و ۲۲۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۹۳ هزار و ۴۲۵ نفر رسیده است.

همچنین به گفته این مقام رسمی، با فوت ۱۲۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل جان‌باختگان کرونا در ایران به ۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسیده است.

درصد مرگ و میر در میان مبتلایان به کرونا در ایران چقدر است؟

سخنگوی وزارت بهداشت گفته است استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز و استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

بسیاری از کنشگران و کاربران شبکه‌های اجتماعی ایران پیش از این از تجویز و تشویق رسمی برای برگزاری مراسم محرم در شرایط کرونا انتقاد کرده بودند و نظیر همین انتقادها نیز اکنون از طرف برخی منتقدان علیه بازگشایی مدارس مطرح شده است.

جایگاه ایران از نظر شیوع کرونا در جهان

آمار ابتلا و تلفات کرونا در ایران همچنان در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار دارد و نام این کشور کمابیش در رده‌های بالای جدول کشورهای کانونی کروناست.

هم اکنون ایران از نظر شمار مبتلایان در رده دوازدهم کشورهای جهان قرار دارد. با این حال شمار جان‌باختگان کرونا در بریتانیا، فرانسه و ایتالیا از ایران بسیار بیشتر است. این کشورها از نظر شمار مبتلایان به ترتیب در رده‌های سیزدهم، چهاردهم و نوزدهم هستند. در میان کشورهای با آمار کرونایی بالاتر از ایران، نام پرو، کلمبیا، مکزیک، آفریقای جنوبی، اسپانیا، آرژانتین و شیلی به چشم می‌خورد.

کشورهای بزرگ، کانون‌های بزرگ

بیشترین آمار قربانیان کرونا در جهان همچنان در ایالات متحده آمریکاست، به طوری که در این کشور تا کنون ۶ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۳۷۰ نفر به کووید۱۹ مبتلا شده و ۱۹۴ هزار و ۳۹۸ نفر از این بیماری جان باخته‌اند. با صعود انفجاری آمار مبتلایان کووید۱۹ در هند تا رقم ۴ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۵۱۸ نفر و افزایش مجموع فوتی‌های این بیماری به بیش از ۷۴ هزار نفر، این کشور اکنون به دومین کانون بزرگ شیوع کرونا در جهان بدل شده است. در جدول کشورهای کرونایی، وضعیت برزیل و روسیه به عنوان سومین و چهارمین کشور کرونازده همچنان اسفبار است. این چهار کشور هم از نظر جمعیت و وسعت و هم از نظر قدرت اقتصادی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کشورهای جهان به حساب می‌آیند. تا یک ماه پیش آمار مبتلایان کرونا در روسیه و برزیل هم از نظر حقیقی و هم از نظر نسبی، بسیار کمتر از امروز بود، اما ناگهان سیر صعودی گرفت.

اروپا

در میان کشورهای اروپایی، آلمان که ظاهرا از همان ابتدا عملکرد بهتری در مهار کرونا داشت، به نسبت آمار پایین‌تری از مبتلایان دارد. ایتالیا نیز پس از آن که برای مدتی به نخستین کانون شیوع کرونا در اروپا بدل شد، با مهار نسبی این ویروس وضعیت بهتری پیدا کرد، به طوری که امروز با حدود ۲۸۰ هزار مبتلا و ۳۵ هزار و ۵۶۰ فوتی، در جایگاه نوزدهم واقع شده است.

کرونا در فرانسه؛ ۲۲ مدرسه و ۱۰۰ کلاس درس باز نشده تعطیل شد

در چند روز اخیر و همزمان با بازگشایی مدارس آمار کرونا در فرانسه و چند کشور اروپای مرکزی از جمله اسلواکی و جمهوری چک بار دیگر نگران‌کننده شده و آمار مبتلایان بالا رفته است.

دیدگاه