پیشنهاد نامگذاری هفته پایانی شهریور در شیراز به نام پاکبان

  • 21 شهریور 1399 - 8:19
پیشنهاد نامگذاری هفته پایانی شهریور در شیراز به نام پاکبان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با رای موافق اعضای کمیسیون، هفته پایانی شهریور ماه برای تجلیل و نامگذاری هفته پاکبان پیشنهاد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «سید احمدرضا دستغیب» با اشاره به برگزاری یکصد و سی و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز که با چهار دستور کار و با حضور اعضا، مدیران شهرداری و جمعی از مشاوران و کارشناسان شورا و شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: در نخستین دستور کار طرح جمعی از اعضای شورا مبنی بر تعیین نامگذاری یک روز به عنوان روز پاکبان ارجاعی از صحن شورا مطرح شد و پس از بحث و بررسی پیشنهادات ارائه شده، هفته پایانی شهریور ماه با عنوان هفته پاکبان انتخاب شد.

وی تصریح کرد: دیگر دستور کار این جلسه پیشنهاد خواهر خواندگی شیراز با شهر قونیه ترکیه بود که از سوی مسئولان شهرداری مطرح و پس از بحث و بررسی به علت عدم ارائه پیوندهای مشترک فرهنگی و اجتماعی شیراز با این شهر مورد موافقت کمیسیون فرهنگی قرار نگرفت و رد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز بررسی وظایف نظارتی کمیسیون، بودجه سال ۹۹ و پروژه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز را مورد اشاره قرار داد و گفت: پس از بررسی این موضوع، مقرر شد درصد پیشرفت هر یک از پروژه‌ها در قالب گزارشی به کمیسیون ارائه شود و در خصوص پیشنهادات حذف و یا تغییر پروژه ها نیز نظرات اصلاحی در لایحه متمم بودجه به شورا تقدیم شود.

دستغیب خاطرنشان کرد: پیرو بازدید اخیر کمیسیون از فرهنگسرای زیباشهر و مشکلات اعلامی در راه‌اندازی و تجهیزات لازم برای این مجموعه، سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز موظف شد گزارش کاملی از وضعیت فرهنگسراهای شهرداری تهیه و به کمیسیون ارائه کند.

وی تصمیم‌گیری در خصوص راه‌اندازی مجدد کلاس‌های آموزشی با آموزش‌های فردی و یا دوره‌های آموزشی با نفرات کمتر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد که در این جلسه به تصویب کمیسیون رسید.

دیدگاه