عبور تعداد مبتلایان شیرازی کرونا از ۲۰ هزار نفر

  • 15 شهریور 1399 - 15:38
عبور تعداد مبتلایان شیرازی کرونا از ۲۰ هزار نفر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تشریح جزئیات آماری شیوع کروناویروس در استان فارس، اعلام کرد که عدد مبتلایان به این بیماری، از ابتدا تاکنون در کلانشهر شیراز به ۲۰ هزار و ۳۵۳ نفر رسیده است.

دکتر عبدالرسول همتی شنبه ۱۵ شهریور در جمع خبرنگاران گفت: روند ابتلا به کووید۱۹ در فارس اگرچه نسبت به مردادماه کند شده اما صعودی بوده و جمع کُل مبتلایان به ۴۴ هزار و ۶۲۸ مورد رسیده است.

او با یادآوری اینکه از اسفند سال گذشته تاکنون بیش از ۲۵۸ هزار مورد نمونه گیری از افراد مشکوک و دارای علامت، انجام شده است، گفت: از بین ۴۴ هزار و ۶۲۸ مورد مثبت و قطعی ابتلا به کووید۱۹ در فارس، ۴۱ هزار و ۹۲۱ نفر یعنی ۹۴ درصد موارد، بهبود پیدا کرده‌اند.

همتی با بیان اینکه شمار کمی از مبتلایان به کووید۱۹، علائم شدید بیماری را نشان‌ می‌دهند، از کاهش تعداد موارد بستری در بیمارستان طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: تا ظهر امروز شنبه ۱۵ شهریور، تعداد ۶۹۶ بیمار در بیمارستان‌های مرجع کرونا در فارس بستری بوده‌اند.

او با اشاره به اینکه از کل بیماران بستری در مراکز درمانی فارس، حال ۸۱ نفر وخیم اعلام شده است، گفت: این افراد در بخش‌های آی سی یو، تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند.

همتی با ابراز تاسف از اینکه ۵ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته براثر ابتلا به کووید۱۹ در فارس جان باخته‌اند، گفت: مجموع فوتی‌ها براثر این بیماری در فارس به ۸۴۴ مورد رسیده است.

او با اشاره به اینکه ۲۰ هزار و ۳۵۳ بیمار از کل مبتلایان مربوط به کلانشهر شیراز بوده است، گفت: بعد از شیراز، شهرستان‌های کازرون با ۱۸۷۱ مورد، مرودشت با ۱۴۰۹ مورد، داراب با ۹۳۶ مورد، کوار با ۷۵۶ مورد، لامرد با ۷۵۵ مورد، قیروکارزین با ۷۴۴ مورد، آباده با ۶۲۱ مورد، زرین دشت با ۶۱۷ مورد، فیروزآباد با ۵۴۳ مورد و ممسنی با ۵۳۲ مورد قرار دارند.

همتی همچنین گفت: شهرستان‌های مهر، زرقان، سپیدان، استهبان، کوه چنار،سروستان، خرامه، ارسنجان، بیضا، بوانات، سرچهان و بختگان به لحاظ تعداد مبتلایان شناسایی شده قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، بر نظارت کامل و مستمر بر روند اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارسی که آموزش به شکل حضوری و نیمه حضوری انجام می‌شود، تاکید کرد.

همتی از عموم مردم درخواست کرد که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی دقت نظر ویژه داشته باشند تا بتوانیم با مشارکت دسته جمعی شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.

دیدگاه