جزئیات بازگشایی مدارس فارس اعلام شد

  • 13 شهریور 1399 - 14:36
جزئیات بازگشایی مدارس فارس اعلام شد

جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت کروناویروس فارس، وضعیت بازگشایی مدارس در این استان را بر اساس اظهارنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی در خصوص شیوع کووید۱۹ در شهرستان‌های مختلف، اعلام کرد.

عبدالرضا قاسمپور گفت: براساس اظهارنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان فارس، تا ۱۲ شهریور، شهرستان‌های با وضعیت قرمز استان شامل شیراز، آباده، سپیدان، لامرد، بوانات، کازرون، ممسنی ، سروستان، پاسارگاد، خرامه، جهرم است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، قاسمپور گفت: در این طبقه بندی، شهرستان‌های فراشبند، داراب، خرم بید، زرین دشت، قیرو کارزین، استهبان، ارسنجان، اقلید، فیروزآباد، کوار، کوهچنار، زرقان، مهر، مرودشت، نی ریز، خفر، لارستان، اوز، خنج، فسا و گراش، جز نقاط با وضعیت زرد به لحاظ شیوع کووید۱۹ است.

معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد که تنها چهار شهرستان بختگان، رستم، بیضا و سرچهان، در این طبقه بندی، مناطق با وضعیت سفید است، خاطرنشان کرد که بازگشایی مدارس با توجه به وضعیت هر شهرستان به لحاظ شیوع کووید۱۹، به اشکال غیرحضوری، حضوری و تلفیقی از حضوری و غیرحضوری خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز نحوه حضور دانش آموزان در مدرسه برای روز شنبه ۱۵ شهریور ماه  را بر اساس این وضعیت هر شهرستان و دستورالعمل بازگشایی مدارس اعلامی از سوی وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: دانش‌آموزانی که در نقاط با وضعیت سفید سکونت دارند با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به شکل حضوری در مدارس حاضر خواهند شد.

فرهاد اسماعیلی افزود: در نقاطی از استان فارس که با وضعیت قرمز روبر هستند، کلاس‌های درس به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد و سایر روش های الکترونیکی از قبیل آموزش های ارائه شده از شبکه های تلویزیونی تشکیل خواهد شد.

اسماعیلی اضافه کرد: در شهرستان‌ها و نقاطی از استان فارس که به لحاظ شیوع کروناویروس در وضعیت زرد قرار دارد، دانش آموزان بر اساس برنامه ریزی مدیران مدارس همانند ۲ نوبته کردن مدارس، به صورت حضوری و همچنین روش غیرحضوری از طریق شبکه شاد و سایر روش‌های الکترونیکی سرکلاسهای درس حاضر خواهند شد.

دیدگاه