مبادله تفاهمنامه بین میراث فرهنگی فارس و شهرداری و شورای شیراز

  • 12 شهریور 1399 - 17:35
مبادله تفاهمنامه بین میراث فرهنگی فارس و شهرداری و شورای شیراز

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس و شورای شهر و شهرداری شیراز یک تفاهمنامه همکاری متقابل امضاء و مبادله کردند.

بعداز ظهر چهارشنبه ۱۲ شهریور و در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، تفاهمنامه همکاری متقابل بین اداره کل میراث فرهنگی فارس، شورای شهر و شهرداری شیراز، امضا و مبادله شد.

به گزارش ایسنا، براساس این تفاهمنامه همکاری‌های سه جانبه افزایش یافته و ارائه خدمات در زمینه‌های مدیریت یکپارچه شهری، استفاده از ظرفیت ها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری طرفین در حفظ، مرمت و احیای بناها و محدوده های دارای ارزش تاریخی و میراثی در راستای ارتقای کیفیت فضاهای شهری و بازآفرینی اماکن و محدوده های مورد نظر با استفاده از ابزارهای مختلف و … تسهیل خواهد شد.

تخفیف عوارض برای دفاتر گردشگری زیان دیده از کرونا

شهردار شیراز در حاشیه این جلسه گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در بافت تاریخی – فرهنگی شیراز اجرایی شده و در حال انجام است.

حیدر اسکندرپور افزود: همکاری و ارتباط بین این نهادها موجب تسریع در انجام پروژه‌ها و بهبود وضعیت و رونق دوباره بافت تاریخی – فرهنگی شیراز خواهد شد.

وی با اشاره به بهره برداری از پروژه های مختلف در بافت تاریخی شیراز طی سال‌های اخیر، افزود: شهرداری سال گذشته اقدامات و پروژه‌های مناسبی را در بافت تاریخی فرهنگی شیراز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی اجرایی کرد.

شهردار شیراز در خصوص پروژه زندیه و با اشاره به توقف آن در سال‌های گذشته و به علت اختلاف نظر بین مشاورین و دستگاه‌های ذی‌ربط، گفت: با همکاری نزدیک بین شهرداری شیراز و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، در تلاش برای اجرای سریعتر آن هستیم.اسکندرپور همچنین از تدوین لایحه حمایت از دفاتر گردشگری و در نظر گرفتن تخفیف عوارض برای این گروه شغلی که به علت شیوع ویروس کرونا متحمل ضرر شده‌اند، خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز گفت: شورای اسلامی شهر شیراز، ضامن اجرای تفاهم نامه همکاری است.

مصیب امیری با اشاره به اقدامات شهرداری در بافت تاریخی – فرهنگی شیراز افزود: شهرداری شیراز فعالیت های ارزنده ای را در این بافت ارزشمند انجام داده است و این تفاهم نامه امکان همکاری بیشتر بین این سه نهاد را فراهم خواهد کرد.

دیدگاه