طراحی پل زندگی در شیراز به مسابقه گذاشته شد

  • 18 مرداد 1399 - 20:25
طراحی پل زندگی در شیراز به مسابقه گذاشته شد

فراخوان مسابقه طراحی پل زندگی در شیراز با هدف پیوند دادن میان عناصر طبیعی این کلانشهر اعلام شد.

پل پیاده راه زندگی به طول تقریبی۲۵۰ متر، باهدف ایجاد هم‌پیوندی میان عناصر طبیعی شهر شیراز، در حدفاصل کوچه‌های ۴۴ بلوار شهید چمران و آمفی‌تئاتر روباز پیاده‌راه سلامت جانمایی شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری شیراز، معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با بیان اینکه فراخوان مسابقه طراحی پل زندگی حدفاصل باغ‌های چمران و پیاده‌راه سلامت منتشر شده است گفت: شهرداری شیراز در راستای توسعه پیاده محوری، ارتقا کیفیت فضاهای شهری و پیوندهای اجتماعی، در نظر دارد با اتصال فیزیکی و بصری عوامل طبیعی شهر شیراز شامل باغات، کوه و رودخانه نسبت به اجرای پل پیاده‌راه، در حدفاصل باغ‌های چمران و پیاده‌راه سلامت، همراه با فضاهایی جاذبه جمعیت با رویکرد گردشگری اقدام نماید. 

جواد بهادری افزود: باغ‌های قصردشت، کوه چمران و رودخانه خشک، با توجه به پیشینه و نقش تفرجی که در مقیاس شهری دارند، به‌عنوان نشانه‌های طبیعی شهر شیراز شناخته می‌شوند و همچنین قرارگیری پیاده‌راه سلامت در مجاورت عناصر طبیعی فوق و با عملکردی سازگار با آن‌ها، موجب تقویت خاصیت تفرجگاهی محدوده شده است. 

وی ادامه داد: جهت افزایش هم‌پیوندی فضایی این عناصر و با تأکید بر نقش پیاده در شهر، در نظر است با توجه به پتانسیل‌های موجود و در یک رقابت سازنده، جهت دستیابی به ایده‌های نوین معمارانه و کیفیت برتر، طراحی پل پیاده‌راه به مسابقه گذاشته شود.

معاون شهردار شیراز گفت: پل پیاده راه زندگی به طول تقریبی ۲۵۰ متر، باهدف ایجاد هم‌پیوندی میان عناصر طبیعی شهر شیراز ایجاد قرارگاه رفتاری جهت گذران اوقات فراغت در تمامی ساعات روز و در تمام فصول و همچنین نظرگاهی برای تماشای چشم‌انداز طبیعی و یک مقصد گردشگری مهم است که در حدفاصل کوچه‌های ۴۴ بلوار شهید چمران و آمفی‌تئاتر روباز پیاده‌راه سلامت جانمایی شده است. 

بهادری از جمله عناصری که به‌وسیله این پل به‌صورت فیزیکی و یا بصری به یکدیگر متصل خواهند شد را پارک حاشیه‌ای چمران، رودخانه خشک، پیاده‌راه سلامت و باغ‌های قصردشت عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی اشخاص حقیقی دانشجو یا دانش‌آموخته و اشخاص حقوقی دارای صلاحیت در رشته‌های معماری و شهرسازی (گرایش‌های مرتبط) واجد شرکت در مسابقه هستند گفت: با توجه به اینکه شروع ثبت نام از تاریخ ۱۹ مردادماه سال جاری می باشد متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت https://zendegi.shiraz.ir مراجعه کرده و از شرایط شرکت در مسابقه، برنامه زمانبندی، الزامات، اطلاعات داوران و معیار های داوری، نحوه ارائه و … مطلع شوند.

دیدگاه