دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی در شیراز راه‌اندازی می‌شود

  • 15 مرداد 1399 - 12:09
دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی در شیراز راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با بیان اینکه دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی، در شیراز و با دبیری شهردار، راه‌اندازی خواهد شد، این اقدام را گامی مهم در مسیر توسعه تعاملات با سایر نقاط جهان و معرفی هرچه بیشتر داشته‌ها و ارتقاء کمی و کیفی شاخص‌های مرتبط با صنایع‌دستی، دانست.

مصیب امیری چهارشنبه ۱۵ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: اولین قدم بعد از ثبت شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی، ایجاد دبیرخانه است که موضوع در جلسه با معاون استانداری و با حضور اعضای کارگروه، بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

او اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، از ابتدا قرار بر واگذاری دبیرخانه به شهرداری و انتصاب شهردار به‌عنوان دبیر بود و این موضوع در جلسه یاد شده، به تصویب اعضا رسید.

امیری ادامه داد: پس از آماده شدن مصوبات قانونی ایجاد دبیرخانه جدید در ساختار شهرداری و صدور حکم شهردار به‌عنوان دبیر شهر جهانی صنایع‌دستی توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی، دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی در شیراز تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی در شیراز فصل جدیدی از فعالیت‌ها در راستای حفظ، احیاء، آموزش، توسعه و ترویج صنایع‌دستی در شیراز آغاز خواهد شد.

امیری گفت: ۳۱ تیرماه سال گذشته شیراز، شورای عالی شهرها و روستاهای ملی، شیراز را به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی شناخت و معرفی کرد و به دنبال آن در روز ۳۰ اسفند سال گذشته بعد از بازدید ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی، عنوان شهر جهانی صنایع دستی نیز به شیراز اعطاء شد.

وی با یادآوری اینکه شیراز دومین شهر جهانی صنایع‌دستی ایران به شمار می‌رود، گفت: این عنوان با توجه به تنوع و ریشه‌دار بودن رشته‌های صنایع‌دستی در جغرافیای شهری و نقش مهمی که این صنایع در جامعه ایفا می‌کنند، به شیراز اعطاء شده است.

امیری با بیان اینکه ۲۳ شهر و روستای ایران، عنوان ملی صنایع‌دستی را به خود اختصاص داده‌اند، اضافه کرد: امیدوار هستیم که راه‌اندازی دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی، زمینه‌ای مناسب برای گسترش مناسبات، فعالیت‌های بین‌المللی و برقراری ارتباط با شهرهای دیگر در شبکه شهرهای صنایع‌دستی، فراهم کند.

دیدگاه