کرونا در فارس؛ ۳۲۳۱۶ مبتلا، ۴۸۸ جان‌باخته

  • 09 مرداد 1399 - 17:55
کرونا در فارس؛ ۳۲۳۱۶ مبتلا، ۴۸۸ جان‌باخته

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲۷ نفر در استان فارس به ویروس کرونا مبتلا شدند که مجموع مبتلایان به این ویروس در فارس به ۳۲ هزار و ۳۱۶ نفر رسید.

همتی افزود: از این تعداد ۲۷ هزار و ۹۹۱ نفر بهبود یافته اند و ۹۲۰ بیمار در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که حال ۱۱۹ نفر وخیم است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر در فارس جان خود را به علت بیماری کرونا از دست داده اند که تعداد جان باختگان این بیماری در فارس به ۴۸۸ نفر رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه استان فارس همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، افزود: با اعمال محدودیت‌ها و همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تاثیرگذاری بر روی کاهش موارد ابتلا آغاز شده است.

دکتر همتی با تبیین دوباره نقش استفاده حداکثری از ماسک در کاهش ۶۰ درصدی موارد ابتلا و کاهش ۷۰ درصدی موارد مرگ و میر، گفت: از همه مردم می‌خواهیم این همکاری را ادامه دهند و افرادی که تاکنون موفق به رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی نشده اند، با حساسیت و دقت بیشتر مشارکت بیشتری با مدافعان سلامت داشته باشند تا در روز‌های آینده شاهد کاهش موارد بستری و مرگ در بیمارستان‌ها باشیم.

دیدگاه