تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

اعلام نیاز به نیرو و تجهیزات برای مهار آتش در سروستان

  • 07 مرداد 1399 - 20:05
اعلام نیاز به نیرو و تجهیزات برای مهار آتش در سروستان

فرماندار شهرستان سروستان گفت: ساعتی پیش آتش در وسعتی گسترده به جان طبیعت و پوشش گیاهی ارتفاعات مهارلو این شهرستان افتاده که برای مهار آن در اسرع وقت، به اعزام نیروی انسانی و تجهیزات پشتیبانی از جمله بالگرد و وسایل موتوری بیابانی (آفرود) برای انتقال سریع نیروها به محل حریق نیاز داریم. 

محسن پورزارعی، سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: دامنه این آتش‌سوزی بسیار گسترده شده و اکنون با تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرستان از چند مسیر برای دستیابی به محل‌های حریق اقدام شده است.

فرماندار شهرستان سروستان، وسعت منطقه دچار آتش سوزی شده را براساس مشاهدات میدانی حدود ۱۰ هکتار عنوان و بیان کرد: در این شرایط اعزام نیروی انسانی و تجهیزات پشتیبانی مورد نیاز از جمله بالگرد برای حمل و نقل نیرو و تجهیزات (هلی بُرد) به دامنه کوه و ارتفاعات بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر با مدیریت بحران استانداری فارس نیز برای تخصیص بالگرد برای انتقال سریع‌تر نیروها هماهنگی لازم انجام شده اما متاسفانه تاکنون این امکان فراهم نشده است.

فرماندار شهرستان سروستان تاکید کرد: هم اینک نیروهای امدادی به صورت پیاده در حال اعزام به منطقه آتش سوزی هستند که این امر فرآیند مهار آتش را با کُندی مواجه کرده است.

پور زارعی تاکید کرد: آتش در حال نزدیک شدن به دکل مخابراتی مستقر در این منطقه و ارتفاعات معروف به دوبنه است که از سمت شیراز نیز قابل مشاهده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر تعدادی خودرو آتش‌نشانی و نیروهای مدیریت بحران استانداری فارس در حال اعزام به محل این آتش‌سوزی هستند و برخی دیگر از نیروهای امدادی در حال ایجاد آتش بُر در این منطقه برای مهار حریق هستند.

فرماندار شهرستان سروستان، با بیان اینکه چندین تیم عملیاتی برای مهار این آتش تشکیل شده است، گفت: آتش سوزی در حال حرکت به سمت اراضی منابع طبیعی شهرستان کوار است که اکنون با مدیران این شهرستان نیز هماهنگی لازم انجام شده تا نیروهای امدادی کوار نیز به منطقه اعزام شوند و از سرایت آتش به این شهرستان جلوگیری شود.

پورزارعی ادامه داد: متاسفانه وزش باد در این منطقه باعث سرعت گرفتن انتشار آتش شده و همین موضوع شرایط را بسیار دشوار کرده است و اگر نیروهای امدادی و تجهیزات از شهرستان‌های همجوار و شیراز به منطقه اعزام نشود ممکن است صدمات غیر قابل جبرانی به تاسیسات و منابع طبیعی این منطقه وارد شود.
 

اتومبلیرانان کوهستانی برای کمک بشتابند

فرماندار شهرستان سروستان اظهار داشت: از اعضای تیم‌های اتومبیل‌های کوهستانی (آفرود) شیراز و شهرستان‌های همجوار نیز درخواست داریم برای انتقال نیروهای امدادی به منطقه حریق به ما کمک کنند.

پورزارعی ادامه داد: در حال حاضر نیروی انسانی برای مهار این آتش سوزی گسترده به اندازه کافی در اختیار ستاد مدیریت بحران این شهرستان نیست و از همین رو از دوستداران محیط زیست و تشکل های مردمی نیز درخواست اعزام به این منطقه را داریم.

شهرستان سروستان در فاصله ۸۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

دیدگاه