غرق شدن ۳۹ نفر در فارس طی سه ماه اول امسال

  • 07 مرداد 1399 - 15:59
غرق شدن ۳۹ نفر در فارس طی سه ماه اول امسال

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در سه ماهه نخست امسال، ۳۹ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را در فارس از دست داده‌اند.

عبدالرسول همتی خاطرنشان کرد که بیشترین موارد غرق شدگی در سه ماه اول امسال به ترتیب مربوط به شهرستان‌های اقلید، مرودشت، سپیدان، منطقه خان زنیان شیراز و شهرستان ممسنی بوده است.

به گزارش روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، همتی با بیان اینکه غرق شدگی یکی از مشکلات جدی سلامت و بهداشت عمومی به ویژه در فصل تابستان است، گفت: بر اساس گزارش‌های سازمان پزشکی قانونی کشور، ۹۸ هم استانی در سال ۱۳۹۸ بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به سال پیش از آن روند رو به رشدی را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه در بین استان‌های مختلف بیشترین موارد غرق شدگی مربوط به خوزستان، مازندران، گیلان، فارس و اصفهان بوده است، بیشترین مکان غرق شدگی در استان فارس را رودخانه، سد، کانال، استخرهای کشاورزی و باغ‌ها عنوان و اضافه کرد: در همین راستا و با توجه به آغاز فصل گرما و رشد شنا در دریاها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها به ویژه در گروه جوانان، پویش «نه به  غرق ‌شدگی» از سوی وزارت بهداشت آغاز شده است.

همتی از راه‌اندازی پویش نه به غرق شدگی خبر داد و هدف از اجرای این پویش را آموزش و اطلاع رسانی به مردم نسبت به پیشگیری از غرق شدگی دانست و گفت: این امر مهم با مشارکت سازمان‌های مرتبط، به ویژه فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی، داوطلبان و سازمان‌های مردم نهاد و هلال احمر در ایام فصل تابستان در حال اجرا است.

دیدگاه