حذف قبض کاغذی آب در شیراز

  • 07 مرداد 1399 - 7:03
حذف قبض کاغذی آب در شیراز

روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز اعلام کرد: در راستای مدیریت سبز و به منظور تسریع در تحویل قبوض آب الکترونیکی به مشترکان و همراهی شهروندان در شرایط شیوع کرونا، قبوض کاغذی شرکت آب و فاضلاب شیراز حذف شد.

شرکت آب و فاضلاب شیراز سامانه ۳۰۰۰۴۹۴۵ را برای ثبت‌نام دریافت قبض الکترونیکی راه‌اندازی کرده است.

بر اساس این اطلاعیه مشترکان شیرازی می‌ توانند شناسه قبض ملک خود را از طریق یکی از روش‌های زیر در سیستم خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب شیراز ثبت تا قبوض الکترونیکی به شماره تلفن همراه آن‌ها ارسال شود.

این روش ها شامل :
۱- ارسال شناسه قبض آب به‌وسیله پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۹۴۵.

۲- مراجعه به سایت شرکت به آدرس https://moshtarak.abfa-shiraz.ir و ثبت شناسه قبض آب از طریق پیوند قرمزرنگ ” ثبت شماره موبایل جهت دریافت پیامکی قبوض “.

۳- برقراری ارتباط از طریق تلفن ثابت به سامانه ۱۵۲۲ و ثبت شناسه قبض آب است.

در این اطلاعیه آمده است: مشترکانی که در مجتمع مسکونی سکونت دارند و فقط کنتور حجمی آن‌ها قرائت و یک قبض برای مجتمع صادر می‌شود می‌بایست نماینده مجتمع نسبت به ثبت شناسه قبض آب به یکی از روش‌های فوق‌الذکر اقدام کند و نیازی به اقدام سایر ساکنان نیست، زیرا در صورت اقدام هر یک از ساکنان، آخرین شماره تلفن جایگزین شده و پیامک قبض برای وی صادر می‌ شود.

مشترکانی که در مجتمع سکونت دارند و علاوه بر کنتور حجمی آن‌ها، کنتور‌های فرعی نیز قرائت و قبض انفرادی برای هر واحد صادر می‌شود می‌بایست هرکدام از ساکنان به‌صورت مجزا شناسه قبض آب واحد خود را ثبت کنند.

در صورت جابجایی، مشترکان می‌بایست شناسه قبض ملک جدید را به یکی از روش‌ها با شماره تلفن همراه به سامانه ۳۰۰۰۴۹۴۵ ارسال کنند که در این صورت قبض الکترونیکی مکان جدید برای ایشان ارسال می‌ شود.

علاوه بر ارسال قبض الکترونیکی مشترکانی که نیاز به مستندسازی فیزیکی قبوض آب‌دارند، مانند ادارات و سازمان‌ها، می‌توانند با مراجعه به میز خدمت الکترونیکی شرکت به آدرس https://moshtarak.abfa-shiraz.ir نسبت به رؤیت و چاپ قبض با جزییات آن اقدام کنند.

از دیگر خدمات الکترونیکی سامانه ۳۰۰۰۴۹۴۵ می توان به دریافت آخرین بدهی مشترک با ارسال “۱- شناسه قبض “، اطلاع از مبلغ صورتحساب آب با ارسال ” ۲- شناسه قبض – رقم کنتور ” و اعلام رقم مصرف کنتور به شرکت به‌صورت خود اظهاری با ارسال ” ۳- شناسه قبض – رقم کنتور ” است.

مشترکان می توانند از طریق سامانه ۱۵۲۲ از آخرین بدهی صورتحساب آب مصرفی خود مطلع و نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

دیدگاه