کاهش چشمگیر ذخایر خون در فارس

  • 30 تیر 1399 - 21:58
کاهش چشمگیر ذخایر خون در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به شرایط ناشی از شیوع کروناویروس، در استان فارس شاهد کمبود چشمگیر ذخایر خون در همه گروه‌های خونی هستیم.

سید روح‌الله حسینی دوشنبه ۳۰ تیر اعلام کرد: شرایط خاص ناشی از بحران کروناویروس، موجب کاهش تعداد داوطبان اهداء و در نتیجه کاهش نگران کننده ذخایر خونی مربوط به کل گروه‌های خونی در استان فارس شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حسینی بر لزوم توجه آحاد مردم به این مشکل و همراهی برای تامین نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در سراسر کشور خصوصا استان فارس شد.

او گفت: برای مقابله با مشکل موجود، شایسته اینست که مردم در کنار اقدامات ضروری و خیرخواهانه، اهدای خون را نیز در برنامه قرار دهند و با حرکتی ایثارگرانه، زمینه کاهش و رفع نیاز به ذخایر خونی را فراهم کنند.

حسینی با تاکید براینکه مردم ایران و نیک اندیشان در استان فارس و شهر شیراز همواره پیشتاز امور خیر و خداپسندانه بوده‌اند، گفت: در مراکز انتقال خون مطابق استانداردها و پروتکل های بهداشتی، الزامات برای حفظ سلامت اهداکنندگان اجرا می شود و خطری در رابطه با ویروس کرونا و یا هر آلودگی دیگر مراجعه کنندگان را تهدید نمی‌کند.

دیدگاه