تعطیلی نماز جماعت مساجد شیراز و ٧ شهرستان فارس

  • 29 تیر 1399 - 18:48
تعطیلی نماز جماعت مساجد شیراز و ٧ شهرستان فارس

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس با اشاره به وضعیت قرمز شیراز، از تعطیل شدن نمازهای جماعت در مساجد و حسینیه‌های این کلان‌شهر و ۷ شهرستان دیگر استان خبر داد.

حجت‌الاسلام یوسف سلمان‌زاده یکشنبه ٢٩ تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت قرمز شیراز و اعمال محدودیت‌هایی از سوی ستاد مبارزه با کرونا در این استان گفت: به‌همین دلیل برپایی مراسم، مجالس و اجتماعات از جمله نمازهای جماعت در شهرهایی که وضعیت آنان قرمز اعلام شده است، ممنوع است.

او افزود: شیراز نیز چون در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفته است شامل این محدودیت می‌شود لذا نمازهای جماعت مساجد و حسینیه‌های این کلان‌شهر تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و اقامه نمی‌شوند.

سلمان‌زاده در عین حال این نکته را یادآور شد که مساجد و حسینیه‌ها تعطیل نیستند و تنها نمازهای جماعت و برنامه‌های جمعی تعطیل شده‌اند و گفت: گفت: هم‌اکنون بنا بر اعلام ستاد مبارزه با کرونا استان فارس شهرهای شیراز، کازرون، جهرم، گراش، فسا، قیر، لار و مرودشت قرمز اعلام شده‌اند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس ادامه داد: البته متولیان مساجد و حسینیه‌های این شهرها شایسته است که در این ایام نسبت به پخش اذان از مناره‌ها (درسه وعده) و باز بودن درب مساجد به‌مدت نیم ساعت برای خواندن نماز اول وقت به‌صورت فرادی با رعایت کامل ضوابط بهداشتی تمهیدات لازم را انجام دهند.

دیدگاه