آغاز اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در فارس

  • 28 تیر 1399 - 13:03
آغاز اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در فارس

طی مراسمی پایگاه‌های طرح سنجش سلامت ویژه نوآموزان بدو ورود به مدارس در استان فارس آغاز به کار کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس شنبه ۲۸ تیر در حاشیه افتتاح پایگاه سنجش سلامت نوآموزان به خبرنگاران گفت: تعداد ۶۸ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان فارس فعال شده است که ۲۰ پایگاه آن در شیراز قرار دارد.

فرهاد اسماعیلی همچنین گفت: از مجموع ۷۰ هزار نوآموز بدو ورود به پایه اول ابتدایی در استان برای سال تحصیلی جدید، بر اساس پیش ثبت‌نام‌های انجام‌شده تاکنون بیش از ۱۶ هزار نوبت برای حضور نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت صادر شده است.

او افزود: با توجه به شرایط کنونی و لزوم رعایت فاصله اجتماعی در زمان شیوع ویروس کرونا، ظرفیت پذیرش پایگاه‌های سنجش سلامت استان از ۴۰ نفر سال گذشته به ۲۰ نفر تقلیل یافته و این نوبت‌دهی‌ها نیز به نحوی است که اولیا و نوآموزان در دو نوبت صبح و عصر و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌های زمانی تعیین شده به این پایگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

اسماعیلی گفت: بر همین اساس تاکنون حدود یک‌چهارم از نوبت‌دهی‌های انجام‌شده برای این طرح ،موفق به حضور در پایگاه‌های سنجش سلامت در سطح استان فارس شده‌اند. 

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس همچنین گفت: خدمات این پایگاه‌ها برای نوآموزان عشایر رایگان است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ شیراز نیز یکی از مهم‌ترین ثمرات اجرای این طرح را کاهش افت تحصیلی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: در قالب این طرح استعداد تحصیلی و سلامت جسمانی نوآموزان موردسنجش قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز به نوآموزان دارای مشکل در هر زمینه‌ای خدمات تخصصی مناسب ارائه شود.

بهروز پرنیان عنوان کزر: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مراحل پیش ثبت‌نام برای ورود به پایه اول ابتدایی به‌صورت اینترنتی انجام‌شده و اولیا پس از دریافت نوبت طرح سنجش سلامت از طریق سامانه ثبت‌نام و حضور در این طرح، با دریافت شناسنامه سلامت می‌توانند فرزندان خود را در نوبت‌های تعیین شده و بر اساس طرح آدرس در مدرسه  ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی فارس نیز گفت: سالانه حدود ۸۳ هزار نوآموز پایه اول ابتدایی و پیش‌دبستانی را در سطح استان فارس ازنظر سلامت جسمی و استعداد تحصیلی مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

محسن بهشتی پور خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط شیوع بیمار در سطح کشور، در سال جاری این طرح در دو مرحله انجام می‌شود که در مرحله اول نوآموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و پس‌ازآن نیز این طرح برای پیش‌دبستانی‌ها انجام خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان فارس گفت: وضعیت سلامت عمومی، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی نوآموزان و پیش‌دبستانی‌ها در این پایگاه‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد.

دیدگاه