کاهش ۵۰ درصدی مراجعه به درمانگاه‌های فوق‌تخصصی شیراز

  • 28 تیر 1399 - 13:02
کاهش ۵۰ درصدی مراجعه به درمانگاه‌های فوق‌تخصصی شیراز

رئیس درمانگاه‌های فوق تخصصی امام رضا(ع) و شهید مطهری شیراز گفت: بعد از شیوع کووید ۱۹، تعداد مراجعان به این ۲ مرکز فوق‌تخصصی به حدود نصف کاهش یافته است.

علی جنگجو در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: پیش از شیوع کرونا ویروس روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر به درمانگاه‌های شهید مطهری و امام رضا(ع) مراجعه می‌کردند و به نسبت جمعیت مراجعه کننده بین ۴ تا ۵ هزار ویزیت در روز انجام می‌شد.

او با بیان اینکه آمار مراجعات و شمار افرادی که ویزیت می‌شوند، به نصف کاهش یافته است، ادامه داد: برای جلوگیری از تجمع متقاضیان خدمات، ضمن تاکید بر رعایت مسائل بهداشت فردی از سوی مراجعان و الزام به استفاده آنها از ماسک، تب سنجی و ضدعفونی دست‌ها در ورودی نیز انجام می‌شود.

جنگجو با یادآوری اینکه تعداد بیمارانی که در این مراکز ویزیت می‌شوند نیز با کاهش حدود ۵۰ درصدی مواجه است، از کاهش برخی اقدامات تشخیصی مانند تست تنفس خبر داد و گفت: امکان ویزیت از راه دور برای برخی از بیماری‌ها فراهم شده و امیدواریم به زودی اجرایی شود.

او بیان کرد: نوبت دهی‌های اینترنتی کماکان پابرجاست اما احتمالا این امر برای همه مراجع کنندگان اجباری خواهد شد.

رئیس درمانگاه‌های امام رضا(ع) و شهید مطهری شیراز همچنین از ابتلای ۳۰ نفر از پرسنل این مراکز به کروناویروس خبر داد و گفت: خوشبختانه تعدادی از آنها بهبود یافته و مجدد حضور پیدا کرده‌اند و تعدادی هم در دوران درمان به سر می‌برند.

جنگجو خاطرنشان کرد: در بین مبتلایان به کووید۱۹ تعدادی از اساتید و پزشکان این ۲ مرکز نیز دیده می‌شوند که برخی از آنها کاملا بهبود یافته‌اند.

دیدگاه