هر دو ساعت یک جان باخته ، هفته مرگبار کرونا در فارس

  • 25 تیر 1399 - 22:34
هر دو ساعت یک جان باخته ، هفته مرگبار کرونا در فارس

طی یک هفته اخیر تاکنون، به طور میانگین در هر ۲ ساعت، یک نفر در استان فارس بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است. این بیماری در فارس با افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر، به ویژه در هفته اخیر به صورتی شتابناک اوج گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا بر تلاش برای ارتقای کیفی و کمی خدمات سرپایی کرونا تاکید کرد و  در ارتباط تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن بررسی آخرین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد مدیریت بیماری کرونا ، بر تلاش برای ارتقای کمی و کیفی خدمات سرپایی کرونا در شیراز تاکید کرد.

مهرزاد لطفی افزود: به دلیل بی توجهی به دستورات بهداشتی و روند افزایشی شیوع کرونا در استان فارس لازم است برای سرعت بخشیدن به شناسایی بیماران مبتلا به کرونا  و کاهش مراجعه به بیمارستان ها، خدمات سرپایی کرونا در شیراز ارتقا یابد.

دکتر لطفی با ارزیابی فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کرونا در استان، بر تامین نیرو و استفاده حداکثری از توانمندی آزمایشگاه مرکز بهداشت شهدای والفجر تاکید کرد و گفت: نتیجه آزمایش ها به ویژه در شرایط بحران کرونا، در بیماریابی و قطع زنجیره انتقال موثر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: برای ارایه خدمات بهینه و با کیفیت   به مراجعان و بیماران به ویژه در بحران ها، حفظ سلامت کارکنان سلامت و تیم های درمانی اهمیت به سزایی دارد.

وی با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده، دلیل روند رو به رشد آمار مبتلایان به کرونا در استان، برپایی دورهمی های خانوادگی، شرکت در مراسم های عقد، عروسی و ترحیم است، تاکید کرد: هم استانی های فهیم برای حفظ سلامت خود، خانواده و به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای، از هرگونه برپایی و شرکت دورهمی های خانوادگی بپرهیزند و شیوه نامه های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک را رعایت کنند.

در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه، گزارش هایی در زمینه فعالیت مراکز سرپایی، پاراکلینیک ها، تعداد تخت های بیمارستانی، هزینه ها و اعتبارات، تامین نیروی انسانی، ضریب اشغال تخت های عادی و ویژه بیمارستان ها، نوبت کاری پزشکان و کارکنان، ارایه خدمت در بیمارستان پشتیبان، ارتقای خدمات و توسعه فضاهای فیزیکی مراکز درمانی در شرایط بحرانی به رئیس دانشگاه ارائه کردند و پیرامون آنها تصمیم گیری شد.

دیدگاه