احتمال آغاز فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شیراز از هفته آینده

  • 25 تیر 1399 - 22:31
احتمال آغاز فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شیراز از هفته آینده

شهردار شیراز از فعالیت احتمالی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این کلانشهر از هفته آینده و مشروط به جدیت شهروندان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد.

حیدر اسکندرپور عصر چهارشنبه ۲۵ تیر در جلسه شورای شهر شیراز بیان کرد: به رغم اینکه کنترل حمل و نقل عمومی با توجه به مصلحت عمومی و با هدف حفظ سلامت مردم انجام شد، اما شهرداری به مشکلات و سختی‌هایی که تعطیلی مترو و اتوبوس در زندگی روزمره ایجاد کرده، واقف است.

او افزود: با توجه به درخواست‌های مکرر شهروندان، شهرداری شیراز ناچار است همچون سایر کلانشهرها اقدام به بازگشایی حمل و نقل عمومی‌ کند.

شهردار شیراز با اشاره به سهم درخور توجه حمل و نقل عمومی در شیوع کرونا، تاکید کرد: اگر مردم از ما می‌خواهند حمل و نقل عمومی فعال شود باید برای حفظ سلامت خود و سایر شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

اسکندرپور بیان کرد: با پایان یافتن محدودیت‌های دو هفته‌ای، حمل و نقل عمومی فعال خواهد شد و از ورود مسافر بدون ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی جلوگیری می‌شود.

ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز، یکبار در اسفندماه سال گذشته و ابتدای شیوع کروناویروس و یکبار دیگر هم از ۱۵ تیرماه و با افزایش موارد ابتلا در شیراز، با تصمیم ستاد مدیریت کروناویروس، تعطیل شد و قرار است در پایان هفته دوم اعمال محدودیت‌ها بازگشایی شود.

بازگشایی مترو و خطوط اتوبوس درونشهری، مشروط به رعایت فاصله اجتماعی توسط مردم بوده و استفاده از ماسک برای کارکنان این ناوگان و شهروندان استفاده کننده، الزامی است.

دیدگاه