ابراز نگرانی شهردار شیراز از افزایش آمار مبتلایان به کرونا

  • 15 تیر 1399 - 9:06
ابراز نگرانی شهردار شیراز از افزایش آمار مبتلایان به کرونا

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز از افزایش آمار مبتلایان به کرونا و شمار مرگ ناشی از این بیماری ابراز نگرانی کرد و در این خصوص هشدار داد.

او از عادی جلوه دادن شرایط توسط مسئولان انتقاد کرد و این امر را سبب تشدید بی توجهی عمومی در رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دانست‌.

اسکندرپور با اشاره به اینکه در روزگذشته بیش از ۶۰۰ فرد مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده‌اند،گفت: با کمال تاسف باید اعلام کنم که بخشی از این مشکل در اثر سفرهای انجام شده از استان‌های جنوبی به استان فارس است.

شهردار شیراز بیان کرد،: ضمن احترام به همه هموطنان عزیز، معتقدم مردم شیراز نباید هزینه سفرهای غیر ضروری و بی مورد را بپردازند.

وی افزود: چرا امروز باید شاهد ایجاد محدودیت‌ها در کسب و کار،حمل و نقل و سایر موارد زندگی روزمره مردم باشیم در حالی که می‌توانستیم با ممانعت از این سفرها شیوع بیماری را به میزان درخور توجهی کاهش دهیم.

وی خطاب به مردم‌ شیراز گفت: همشهریان عزیز،شناساسی روزانه ۵۰۰تا ۶۰۰ مورد جدید مثبت ابتلا به کرونا به معنی حضور چندین برابر ناقلان بدون علامت در جامعه است؛ بنابراین باید همچون اسفند ماه با همکاری و‌ همدلی به یکدیگر کمک کنیم و از سرعت شیوع بیماری بکاهیم.

شهردارشیراز با اشاره به بعضی انتقادها درباره تعطیلی ناوگان حمل و‌نقل عمومی،اظهار کرد: شهرداری و نمایندگان مردم در شورای شهر نیز از مشکلات مردم‌آگاه هستند اما موضوع حفظ جان شهروندان به‌عنوان‌اولویت اصلی مد نظر است.

اسکندر پور با بیان اینکه بازگشایی ناپگان حمل و‌نقل عمومی در هفته‌های گذشته به شرط رعایت اصول‌بهداشتی انجام شده است،عنوان کرد: متاسفانه در این مدت شاهد رعایت نکردن اصولی همچون استفاده از ماسک از سوی بعضی افراد بوده ایم.

وی تاکید کرد: نمی‌شود خواهان فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم اما از ماسک استفاده نکنیم و یا به فاصله گذاری اجتماعی بی توجه باشیم.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنانش مدیران شهرداری شیراز را مکلف کرد از ارائه خدمات به افرادی که در محیط شهرداری از ماسک استفاده نکرده‌اند خود داری کنند.

اسکندرپور از همه اقشار جامعه به ویژه اصحاب رسانه خواست از کنار آمار مرگ و میر در اثر ابتلا به کرونا با بی تفاوتی نگذرند.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه اگر مردم رعایت نکنند هیچ اتفاق مثبتی در مبارزه با کرونا رخ نخواهد داد،گفت: بی تردید حمایت مردم از شهرداری،مجموعه مدیریت ارشد استان و همچنین حمایت مردم‌از یکدیگر تنها راه حل معضل پیش رو است.

عکس: امید منوچهری

دیدگاه