تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها در شیراز

  • 11 تیر 1399 - 17:40
تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها در شیراز

دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از امروز، به دلیل تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های شیراز، پذیرش بیماران مبتلا به کووید۱۹ در این کلانشهر انجام نمی‌شود.

مهرداد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، صبح چهارشنبه ۱۱ تیر، اعلام کرده بود که ظرفیت بیمارستان‌های استان فارس در حال تکمیل و روند آمار مبتلایان به کووید۱۹ در این استان با سرعت رو به افزایش است.

روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، اعلام کرد که با اضافه شدن بیماران پذیرش شده روز چهارشنبه، ظرفیت همه بیمارستان‌های شیراز که بخش کرونا در آنها پیش بینی شده بود، تکمیل شده است.

این در حالیست که در ابتدای شیوع کروناویروس، شیراز و فارس از شهرها و استان‌های موفق در مهار روند رشد مبتلایان به این بیماری قلمداد شده بود.

افزایش شمار مبتلایان به کووید۱۹ که از میانه خردادماه در فارس آغاز شده است، همچنان صعودی بوده و برابر آخرین آمارها، منجر به افزایش شمار زنان و کودکان بیمار نیز شده است؛ به طوریکه روز گذشته معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز به ایسنا اعلام کرد که عدد زنان مبتلا به کروناویروس در فارس به آمار مردان مبتلا نزدیک شده است.

آمار فوت شدگان از بیماری کووید ۱۹ در شیراز و فارس نیز همراه با افزایش شمار مبتلایان، روندی افزایشی داشته است.

طی روزهای گذشته اعلام شده بود که تجهیزات و امکانات بیمارستانی در استان فارس و شیراز در بخش مراقبت ویژه جوابگوی شمار بیماران بدحال نیست.

مسئولان بهداشتی طی هفته‌های اخیر بارها هشدارهای خود را در خصوص لزوم رعایت پروتکل‌ها، پرهیز از برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا، دورهمی‌های خانوادگی، مسافرت، تردد غیرضروری در شهرها، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و …. اعلام کرده‌اند.

طی هفته‌های اخیر، حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاسته شده و بسیاری از شهروندان در برنامه‌های جمعی، مراسمها و تجمعات خانوادگی و فامیلی شرکت می‌کنند.

دیدگاه