۱۰ هکتار از فضای سبز کارخانه متروکه آزمایش مرودشت در آتش سوخت

  • 31 خرداد 1399 - 21:49
۱۰ هکتار از فضای سبز کارخانه متروکه آزمایش مرودشت در آتش سوخت

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان مرودشت گفت: بر اثر آتش‌سوزی که عصر روز سی ام خرداد ۹۹ در کارخانه متروکه آزمایش این شهرستان رخ داد، ۱۰ هکتار از جنگل و فضای سبز این مکان در آتش سوخت.

رهام پیکری، شنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا افزود: بنا به اظهار شاهدان عینی، این آتش‌سوزی به علت جرقه ناشی از جوشکاری برای حصارکشی در محوطه این کارخانه اتفاق افتاده است.

وی بیان داشت: با تلاش ماموران آتش‌نشانی و شماری از دستگاه‌های اجرایی این شهرستان، این حریق حدود ساعت ۲۲ شامگاه دیشب (جمعه) خاموش و در ساعت یک بامداد امروز (سی و یکم خرداد ۹۹) به طور کامل مهار شد.

فرماندار ویژه شهرستان مرودشت ادامه داد: تحقیقات گسترده‌ای با ورود دادستان، نیروی انتظامی و کارشناسان آتش‌نشانی این شهرستان در باره علت این آتش سوزی آغاز شده است.

پیکری اضافه کرد: صبح امروز (شنبه) به همراه دادستان، رییس دادگستری و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مرودشت از محل کارخانه آزمایش بازدید داشتیم و دستورات ویژه برای انجام تحقیقات در باره مشخص شدن علت دقیق این آتش‌سوزی داده شده و اکنون این پرونده در حال بررسی است.

وی ادامه داد: کارخانه آزمایش مرودشت از سالیان گذشته تعطیل شده و اکنون ساختمان و فضای فیزیکی این کارخانه که متروکه است به عنوان انبار به بخش خصوصی اجاره داده شده است.

شرکت کارخانه‌های صنعتی آزمایش (سهامی عام) در شانزدهم اسفند سال ۱۳۳۷ خورشیدی در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران با هدف تولید لوازم خانگی تاسیس شد و از ابتدای سال ۱۳۳۸ فعالیت خود را به صورت رسمی در ۲ واحد تهران و مرودشت آغاز کرد.

تولیدات این شرکت بر اساس پروانه‌های بهره‌برداری، انواع کولر آبی، بخاری گازی، آبگرمکن گازی، هواساز و هوا کش های صنعتی در واحد تهران و انواع یخچال، فریزر، یخچال فریزر، لباسشویی در واحد مرودشت است و هم اینک این واحد تولیدی در این شهرستان تعطیل است. گفته شده است این کارخانه به دلیل این که تولیدات آن مطابق نیازهای مصرف کننده ساخته نمی‌شد در بازار مصرف دچار بحران شد.

در روزهای انتهایی سال ۹۷ نوید راه‌اندازی دوباره کارخانه آزمایش در شهرستان مرودشت داده شد و اینکه این واحد تولیدی در سال ۹۸ فعالیت خود را با اشتغالزایی برای ۲ هزار نفر از سر می‌گیرد اما همچنان این واحد صنعتی غیرفعال است.
شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

دیدگاه