شمار مبتلایان کرونا در فارس به ۹۵۰۰ نفر رسید

  • 31 خرداد 1399 - 21:44
شمار مبتلایان کرونا در فارس به ۹۵۰۰ نفر رسید

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتلای بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر به کووید۱۹ در استان فارس خبر داد.

همتی گفت: استان فارس از مرحله هشدار عبور کرده و تعداد مبتلایان به کروناویروس، روز به روز افزایش می‌یابد.

وی با هشدار به مردم استان گفت: از یک هفته گذشته، موارد جدید ابتلا به کروناویروس در استان رشد فزاینده و بی سابقه ای داشته که نشانگر بی توجهی و جدی نگرفتن این بیماری در جامعه است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۱۲۸ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که پس از تایید در آزمایشگاه‌های تخصصی کووید۱۹ استان، بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ مورد مبتلا به کروناویروس شناسایی شده است.

همتی ادامه داد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر در استان به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون مجموع موارد فوتی به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در فارس به ۱۳۳ نفر رسیده است.

وی، آمار بهبود یافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را هفت هزار و ۵۳۳ نفر اعلام و اضافه کرد: هم اکنون ۳۲۸ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش‌های عمومی و ۴۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

این مقام مسؤول در دانشگاه گفت: با توجه به روند افزایش مبتلایان به کووید۱۹ در استان، بار دیگر نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی مستقر در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب با هدف رسیدگی به مبتلایان در دوران قرنطینه راه اندازی شد.

همتی اضافه کرد: همچنین ۶ مرکز درمان سرپایی کرونا به ۳۳ مرکز استان افزوده شد که ۲ مرکز در پارک شقایق واقع در خیابان باهنر جنوبی و مرکز علی بن موسی (ع) واقع در قلعه نو شیراز، چهار مرکز نیز در قادرآباد از توابع خرم بید، دبیران از توابع زرین دشت، گله دار از توابع مهر و علامرودشت از توابع لامرد راه اندازی شد.

وی توصیه کرد: لازم است شهروندان کرونا را جدی بگیرند، چرا که هرگونه بی توجهی به دستورات بهداشتی عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و دوری از تجمعات، تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

دیدگاه