هشدار درباره افزایش مبتلایان به کرونا در فارس

  • 28 خرداد 1399 - 7:24
هشدار درباره افزایش مبتلایان به کرونا در فارس

دکتر مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در فارس و استان‌های همجوار،استفاده نکردن مردم استان از ماسک و بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی در محل‌های پُرجمعیت، ما را با چالش اوج گیری ابتلا به کروناویروس در فارس مواجه ساخته است.

لطفی در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه افزود: همه باید آگاه باشند که این بیماری مهار نمی‌شود، مگر با همت همگانی و همدلی و همکاری مردم در رعایت اصول بهداشتی و خود مراقبتی که مهمترین آن بهداشت دست، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به ویژه در مکان‌های عمومی و محیط‌های بسته است.

او با تاکید بر اینکه برگزاری هرگونه آزمون در استان برای دانشجویان، باید بر اساس رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام شود، گفت: با توجه به افزایش موارد مثبت در فارس و استان‌های همجوار، لازم است کارشناسان بهداشت نیز به صورت روزانه از محل برگزاری آزمون‌ها بازدید و تدابیر موردنیاز انجام شود.

دکتر لطفی تاکید کرد: دانش آموزان نیز در هنگام شرکت در آزمون‌های تحصیلی لازم است خطر ابتلاء به کرونا را جدی گرفته و از هرگونه رفتار پُرخطر بپرهیزند، هنگام خارج شدن از خانه و در زمان برگزاری آزمون از ماسک استفاده کرده و مرتب دستان خود را ضدعفونی و یا بشویند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پدر و مادر‌ها نیز خواست تا با تداوم آموزش شیوه جدید زندگی خود و فرزندانشان در این بحران، به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی به ویژه در مراکز شلوغ، پایبند بمانند.

دکتر لطفی بااعلام انجام دو هزار و ۳۷۲ مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

وزارت بهداشت از چند روز پیش اعلام آمار مبتلایان به کرونا را در استان‌ها ممنوع کرده.

دیدگاه