مرگ ۳ چوپان در فارس طی چند روز اخیر

  • 24 خرداد 1399 - 15:55
مرگ ۳ چوپان در فارس طی چند روز اخیر

سه چویان در فارس در حوادث جداگانه جان‌شان را از دست دادند.

در تازه‌ترین رخداد، امروز بر اثر برخورد قطار، یک چوپان کهنسال در شیراز جانش را از دست داد.

سرهنگ کاووس محمدی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در این خصوص گفت: در برخورد قطار با یک چوپان در محدوده راه‌آهن “شیراز-تهران” فردی کهنسال فوت و ۵ راس دام نیز تلف شدند.

محمدی افزود: جسد متوفی برای بررسی بیشتر تحویل پزشک قانونی شد.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه در این سانحه، عابر پیاده مقصر شناخته شده است، اظهار کرد: به استناد ماده ۱۴ قانون ایمنی راه و راه آهن، عبور انسان و هرگونه وسیله نقلیه و احشام بر روی خطوط راه آهن در غیر محل‌های مجاز ممنوع است و متخلف مسئول هرگونه پیشامد و خسارت وارده است.

پیش از این نیز در شهرستان فسا، یک چوپان ۲۸ ساله برای نجات گوسفندش، وارد سد شیدانک شد و جانش را از دست داد.

وحیدرضا رحمدار، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرستان فسا گفت: ساعت ۱۹ عصر جمعه ۲۳ خرداد طی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی مبنی بر غرق شدن یک جوان در داخل سد شیدانک تیم امداد و نجات آتش نشانی شامل تیم سه نفره غواصی به محل مورد اعزام شد که متوجه این موضوع و مشخص شد چوپان به دلیل ناآشنایی به شنا و عمق زیاد آب سد دچار خفگی و فوت شده است.

مسوول سازمان آتش نشانی شهرداری فسا ادامه داد : عمق بیش از ۱۰ متری سد و مساحت آن باعث شد تیم عملیاتی آتش نشانی بعد از ۲ ساعت عملیات جست و جو، پیکر بی‌جان چوپان را پیدا کند.

سرهنگ داود امجدی، فرمانده انتظامی لارستان نیز ۲۱ خرداد از فوت یک دختر در روستای “کاریان” این شهرستان بر اثر اصابت رعد و برق خبر داد.

سرهنگ داود امجدی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره حادثه در روستای “کاریان”، بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدای به محل مورد نظر اعزام شدند.

به گزارش سایت پلیس فارس، وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که خانمی ۲۷ ساله در حین بازگشت گوسفندان از چرا بوده که در زمین های کشاورزی به دلیل تغییر ناهنگام جوی، رعد و برق به وی اصابت کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه فرد مذکور به علت شدت جریان صاعقه جان خود را از دست داده است، گفت: جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی در اختیار پزشک قانونی قرار گرفت.

دیدگاه