تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

هشدار درباره افزایش کرونا در فارس

  • 18 خرداد 1399 - 17:26
هشدار درباره افزایش کرونا در فارس

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به افزایش موارد مثبت در استان فارس هشدار داد و ضمن تصریح اینکه شدت گرفتن شیوع کروناویروس در این استان جدی‌ است، استفاده از ماسک را الزام دانست.

لطفی یکشنبه ۱۸ خرداد و در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، لازمه قطع زنجیره انتقال کروناویروس را، توجه کامل شهروندان به توصیه‌های بهداشتی خصوصا پرهیز از سفرهای غیرضرور درون و برونشهری و استفاده از ماسک هنگام تردد در محل‌های عمومی و توجه به شست و شوی دست و نکات بهداشتی دانست.

او با بیان اینکه شهروندان باید توصیه‌ها مبنی بر استفاده از ماسک هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی و حضور در اماکن پرجمعیت حتی اماکن روباز را جدی بگیرند، گفت: شهروندان تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکرده و حتما خارج از منزل ماسک داشته باشند.

اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات دولتی

لطفی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در مراکز پُرتردد به ویژه دستگاه های اجرایی و بیان اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری مقابله با کرونا، افزود: مکاتبه با استانداری فارس برای اجباری شدن استفاده ماسک مراجعان به ادارات در اولویت دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در مراکز تولیدی استان، تعداد بسیاری ماسک تولید شده است، از مردم خواست تا در صورت خارج شدن از منزل حتما از ماسک استفاده کرده و با فرهنگ سازی در این زمینه، این اقدام را به دیگران نیز توصیه کنند.

شماره مبتلایان به کرونا در فارس تاکنون به ۶۶۴۷ رسیده که از این تعداد ۱۱۴ نفر جانشان را از دست داده‌آند.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از انجام ۱۶۵ هزار بازدید از سوی کارشناسان بهداشت این معاونت از آغاز شیوع کرونا تا کنون در فارس خبر داد.

همتی با اشاره به آمارهای مبتلایان جدید به بیماری کووید۱۹ در استان فارس، روند افزایشی این آمار را یادآور شد و بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم تاکید کرد.

دیدگاه