چندین پروژه عمرانی شیراز تا شهریور افتتاح می‌شود

  • 13 خرداد 1399 - 21:08
چندین پروژه عمرانی شیراز تا شهریور افتتاح می‌شود

اسماعیل صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به سرعت گرفتن اجرا و تکمیل پروژه‌های بزرگ عمرانی در حوزه ترافیکی اعلام کرد که تا شهریور امسال چندین پروژه بزرگ و تاثیرگذار ترافیکی در شیراز آماده افتتاح خواهد بود.

صالحی سه شنبه ۱۳ خرداد در حاشیه بازدید رئیس و برخی اعضای شورا از پروژه‌های عمرانی شیراز، با بیان اینکه شهرداری طی دو سال گذشته پروژه‌های بزرگی را آغاز کرد، گفت: طی ماه‌های اخیر تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ عمرانی اولویت نخست شهرداری شیراز بوده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات عمرانی پروژه تکمیل تقاطع غیرهمسطح رودکی به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است، گفت: این تقاطع افزایش ضریب ایمنی خودروها را تأمین و نقش به‌سزایی در روان‌سازی ترافیک منطقه خواهد داشت.

به گفته معاون عمرانی شهرداری شیراز، طی ۶ ماه گذشته سرعت پیشرفت این پروژه به میزان محسوسی افزایش یافته و با تمام مراحل اجرا، هم‌اکنون در انتظار دستور افتتاح است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح استاد بهمن‌بیگی نیز به مرحله بهره‌برداری رسیده است، افزود: این پروژه در محدوده جنوب غربی شیراز، بار ترافیکی را از مسیر کمربندی به سمت جاده بوشهر انتقال می‌دهد.

صالحی با اشاره به اجرای سریع پروژه بزرگراه مهندسین حد فاصل تقاطع رودکی و تقاطع استاد بهمن‌بیگی به طول بیش از دو کیلومتر، اضافه کرد: این پروژه نیز آماده افتتاح است و به زودی با حضور مسؤولین استانی یا کشوری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین از تکمیل پروژه بزرگ زیرگذر گلستان در محور شمال غرب خبر داد و افزود: عملیات عمرانی این زیرگذر به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، افزود: تقاطع غیرهمسطح دکتر خدادوست در محدوده کمربندی و بلوار شهید باهنر که مشکل ترافیکی شهرک‌های اقماری اطراف را حل می‌کند از پروژه‌هایی است که تا شهریور به بهره‌برداری خواهند رسید.

صالحی در پایان با اشاره به اینکه پروژه چپ‌گرد صدرا هم اکنون در دست اجرا است، اظهار کرد: این پروژه بزرگ تاثیر به‌سزایی در کاهش ترافیک محور گلستان و جاده صدرا خواهد داشت و پیش‌بینی می‌کنیم که با رفع مشکلات ناشی از نوسانات قیمتی و محدودیت‌های خرید خارجی، تا پایان شهریورماه به اتمام برسد.

دقت فدای سرعت نشود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: پروژه‌های سه‌گانه‌ی ورودی غربی شیراز یکی از اقدامات ماندگار شورای پنجم و شهرداری شیراز است.

سید عبدالرزاق موسوی وضعیت اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز را بسیار خوب توصیف و اضافه کرد: اینکه در شرایط فعلی که تمام کشور با مشکلات جدی روبروست شهرداری شیراز توانسته اجرای پروژه‌های عمرانی خود را بدون وقفه ادامه دهد، بسیار ارزشمند است و من به نمایندگی از مردم از شهرداری شیراز قدردانی می‌کنم.

او افزود: معمولاً وقتی پروژه‌ای به بهره‌برداری می‌رسد، نقش کوچک و بزرگ تمام کارگران، کارمندان و افراد و شهروندان در مراحل مختلف اعم از طراحی، اجرا و بهره‌برداری از آن کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد اما همه ما باید قدردان تلاش دست‌اندرکاران ارائه خدمت به شهر و شهروندان‌مان باشیم.

موسوی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه پروژه‌های عمرانی شیراز در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد، گفت: البته همانطور که قبلاً هم بارها تأکید کرده‌ایم اجرای سریع پروژه‌ها نباید به معنای غفلت از کیفیت شود بلکه ضروری است که ضمن تسریع در اجرای پروژه‌ها رعایت استانداردهای فنی نیز با دقت و حساسیت مورد توجه قرار داشته باشد.

او با اشاره به وضعیت ورودی غرب شیراز از سمت بوشهر، گفت: کسانی که وضعیت ورودی شیراز در گذشته را به یاد دارند بیش از دیگران می‌دانند که پروژه‌ی بزرگی همچون تقاطع‌های غیرهمسطح رودکی و بهمن‌بیگی و همچنین بزرگراه مهندسین در این منطقه چه کار بزرگی محسوب می‌شود و چه تأثیری می‌تواند در تسهیل تردد مسافران، شهروندان شیراز و بلکه عموم مردم در پی داشته باشد.

موسوی پروژه‌های سه‌گانه‌ی ورودی غرب شیراز را از اقدامات ماندگار شورای پنجم و شهرداری شیراز قلمداد و خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که همه پروژه‌های عمرانی شیراز در موعد مقرر در اختیار مردم قرار گیرد و بتواند در بهبود کیفیت زندگی شهروندان شیراز نیز اثرگذار باشد.

هدف تسهیل تردد و کاهش ترافیک شیراز است

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: نگاه شورای پنجم در حوزه عمرانی، اجرای پروژه‌هایی است که حداکثر اثرگذاری را برای افزایش رضایتمندی شهروندان ایجاد کند.

نواب قائدی با اشاره به جزئیات سه پروژه ترکیبی در محور جنوب غرب، اضافه کرد: سال‌های متمادی به دلیل تردد خودروهای سبک و سنگین از بلوار امیرکبیر و ورودی غربی شیراز، شرایط سختی برای مسافران و شهروندان وجود داشت که بهره‌برداری از سه پروژه تقاطع غیرهمسطح استاد بهمن بیگی، بزرگراه مهندسی و تقاطع غیرهمسطح رودکی شاهد تسهیل ترافیکی خوبی در این محدوده خواهیم بود.

قائدی ادامه داد: این پروژه‌ها که هم‌اکنون آماده بهره‌برداری شده است، یک زیرگذر دیگر نیز دارد که در فاز بعدی اجرا خواهد شد و مسیر تردد به بزرگراه گلبهار و به نوعی اتصال محدوده‌ی جنوب، غرب و جنوب غرب شیراز را امکان‌پذیر می‌کند.

این عضو شورای شهر شیراز همچنین از روشنایی ورودی جنوب غرب شیراز تا محدوده پل گچی خبر داد و افزود: همزمان با بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، تکمیل فازهای دیگر آن‌ها نیز مورد توجه است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در ادامه با اشاره به جزئیاتی از پروژه تقاطع غیرهمسطح دکتر خدادوست در تقاطع بلوار شهید باهنر و کمربندی شیراز، گفت: این پروژه علاوه بر تأثیری که بر تسهیل بار ترافیکی واقع در کمربندی شیراز می‌گذارد، افزایش ایمنی شهروندان ساکن در شهرک‌های مجاور کمربندی را نیز تقویب خواهد کرد.

او اضافه کرد: با توجه به عبور پرتعداد خودروهای سنگین در کمربندی شیراز، شاهد تصادفات ناگوار و مرگباری در کمربندی شیراز هستیم و با توجه به اینکه در محدوده‌ی مجاور این کمربندی شهرک‌های پرجمعیتی همچون هویزه، فرهنگیان، بهاران، رضوان و… واقع شده است، اجرای این پروژه نیز از اولویت ویژه‌ای برای ما برخوردار بوده است.

قائدی با یادآوری اینکه برای پروژه دکتر خدادوست تعداد چهار لوپ پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: در این مقطع زمانی دو لوپ که مسیر تردد را به داخل کمربندی هدایت می‌کند دارای اولویت بیشتری بود که امیدواریم تا ابتدای شهریورماه در اختیار شهروندان قرار گیرد.

تقاطع غیرهمسطح رودکی با سه پل که هرکدام بیش از دو کیلومتر طول دارد، بزرگراه مهندسین با ۲.۲ کیلومتر و ۵۵ متر عرض و ۶ باند و تقاطع غیرهمسطح بهمن‌بیگی با دو کیلومتر طول پل‌سازی؛ به صورت ترکیبی یک رینگ جدید ترافیکی در جنوب غرب شیراز را ایجاد خواهد کرد.

همچنین تقاطع غیرهمسطح دکتر خدادوست نیز در محدوده تقاطع بلوار شهید باهنر، کمربندی و شهرک فرهنگیان و پل چپ‌گرد صدرا با هزار و ۱۰۰ متر طول از پروژه‌های بزرگ عمرانی شیراز محسوب می‌شود.

دیدگاه