جزئیات نحوه برگزاری امتحانات مدارس

  • 10 خرداد 1399 - 16:44
جزئیات نحوه برگزاری امتحانات مدارس

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در گفتگوی تلویزیونی جزئیات حضوری یا غیر حضوری بودن امتحانات مدارس را تشریح کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امتحانات پایه اول دوازدهم و دروس عملی مقاطع دیگر به شکل حضوری برگزار می‌شود.

محسن حاجی میرزایی در گفتگوی زنده تلویزیونی افزود: امتحانات پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد برگزار می‌شود و تمام مسئولان برگزاری آزمون موظف به ضد عفونی محیط هستند.

وی افزود: دانش آموزان هم باید با ماسک وارد شوند و اگر کسی ماسک نداشت مدرسه به او می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما تمهیداتی به عمل آوردیم تا خطر بیماری متوجه دانش آموزان نشود و بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر آزمون‌ها به شکل حضوری برگزار شود، برای مصالح عمومی مفیدتر است.

حاجی میرزایی افزود: سایر امتحانات پایه متوسطه نیز به صورت غیرحضوری و براساس مجموع ارزیابی‌های که معلمان داشتند برگزار می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: از اسفند ۹۸ بسیاری از معلمان با دانش آموزان در ارتباط آموزشی بودند، همچنین دروس از طریق تلویزیون، شبکه اجتماعی شاد و کانال محتوای آموزشی برای معلمان و دانش آموزان ارائه شد.

وی افزود: فاصله‌ای هم برای رفع اشکال گذشتیم که فرصتی برای رفع اشکال بود، همچنین معلمان از طریق کار عملی و نشست‌هایی که برگزار کردند و ارزیابی عمومی، نمرات را اعلام می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره نحوه برگزاری امتحانات هنرستان‌ها، گفت: تصمیم وزارت آموزش و پرورش است که آزمون‌هایی را که الزامات عملی دارند، انجام شود و سنجش مهارت به صورت حضوری باشد، ما فرصت را تمدید کردیم و دانش اموزان می‌توانند بامراجعه به معلمان در کارگاه‌های مورد نظر آموزش ببینند.

وی ادامه داد: در دوره ابتدایی، چون شیوه ما توصیفی است، بررسی از طریق معلمان انجام می‌شود، معلمان باید مطمئن شوند که دانش آموز پایه اول توانایی لازم برای حضور در مقطع بعدی دارند، به همین دلیل امتحانات به شکل حضوری برگزار می‌شود.

دیدگاه