تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

دستگیری شکارچیان در منطقه حفاظت‌شده بهرام گور

  • 27 اردیبهشت 1399 - 20:04
دستگیری شکارچیان در منطقه حفاظت‌شده بهرام گور

احمد رستگار، رئیس پارک ملی قطرویه گفت: شکارچیان غیر مجازی که یک راس بز و بزغاله وحشی را در منطقه حفاظت شده بهرام گور شکار کرده بودند، دستگیر شدند.

احمد رستگار گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در حین گشت و کنترل متوجه حضور سه شکارچی متخلف شدند، که دو نفر از آن‌ها مسلح بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس، او افزود: ماموران با تحت نظر گرفتن آنان و اجرای برنامه‌های مناسب شکارچیان غیر قانونی را دستگیر کردند که از این متخلفان یک قبضه اسلحه ساچمه زنی غیرمجاز، آثار شکار یک راس بز و یک راس بزغاله وحشی کشف و ضبط شد.

رئیس پارک ملی قطروئیه در استان فارس گفت: پرونده متخلفان جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

منطقه حفاظت‌شده بهرام گور منطقه‌ای حفاظت‌شده در شرق استان فارس و ۱۵ کیلومتری غرب شهر قطرویه واقع شده است. این منطقه ۴۰ هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت دارد و اهمیت آن به جمعیت قابل توجه گورخر ایرانی است.

در منطقه‌ی بهرام گور گونه‌های جانوری متعدد و گوناگونی وجود دارد، از جمله گونه‌هایی از پرندگان چون کبک، زاغ بور، هوبره، تیهو، باقرقره و انواع پرندگان شکاری، گربه‌سانانی چون سیاه‌گوش، گربه جنگلی، کل و بز، قوچ و میش، جبیر، گراز، روباه، گرگ، و کفتار. در گذشته یوزپلنگ آسیایی نیز در منطقه زندگی می‌کرد که امروزه دیگر در آن پیدا نمی‌شود.


دیدگاه