وزیر راه و شهرسازی: عصبانیتم از جریانی است که در برابر خواسته مردم لجاجت می‌کنند

  • 17 فروردین 1396 - 19:14
وزیر راه و شهرسازی: عصبانیتم از جریانی است که در برابر خواسته مردم لجاجت می‌کنند

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که روز گذشته در محل هیئت دولت با خبرنگاری که از او درباره قرارداد خرید هواپیماهای تازه پرسید درگیری پیدا کرده بود، گفت که عصبانیتش از جریانی است که «در برابر خواسته مردم لجاجت می‌کنند.»

خبرنگار باشگاه خبرنگاران روز چهارشنبه ۱۶ فروردین از وزیر راه و شهرسازی پرسید که «آیا هواپیماهای تحویل داده شده به ایران مرجوعی بودند؟ » باعث عصبانیت عباس آخوندی شد.

پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای و براساس تعهد آمریکا به لغو تحریم‌ها علیه شرکت‌هایی که به ایران هواپیمای مسافربری می‌فروشند، تهران برای نوسازی ناوگان مسافرتی هوایی، برای خرید یکصد فروند هواپیما از ایرباس و ۸۰ فروند هواپیما از بویینگ به توافق رسید.

تاکنون سه فروند هواپیمای نو وارد ایران شده است اما مخالفان دولت می‌گویند این هواپیماها مرجوعی سایر کشورها بوده که به شرکت سازنده بازپس داده شده و این شرکت‌ها این هواپیماها را به ایران فروخته است.

وزیر راه در خصوص عصبانیتش در روز گذشته گفته است: «آنچه سینه من را تنگ می‌کند و گاهی فریاد مرا به آسمان می‌برد، رویارویی با جریانی است که در برابر ملت ایستاده است. جریانی که تخم ناامیدی می‌افشاند و در عین حالی که خود سهم اصلی را در ایجاد وضع نابسامان کنونی کشور دارد، در لباس یک مدعی تمام عیار ظاهر می‌شود. آنان که در جریان به یغما دادن ثروت ملت و آینده این نسل و نسل‌های بعدی یا مشارکت داشته‌اند و یا حامی بوده‌اند، اکنون هر تلاشی برای توسعه و ابادانی و بازگرداندن عزت ایرانیان را در هاله‌ای از شک و تردید و دودلی فرو می‌برند. باور کنید که من بسیار صبورم لیکن با جریانی مواجهیم که جز لجاجت و عناد هیچ چیز ندارد. البته می‌پذیرم که باز باید صبورتر بود.»

 

دیدگاه