آغاز کشت پنبه در لارستان فارس

  • 21 اردیبهشت 1399 - 10:47
آغاز کشت پنبه در لارستان فارس

مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی لارستان از آغاز عملیات کشت پنبه در این شهرستان خبر داد و گفت: کاشت پنبه از ۱۵ اردیبهشت آغاز شده است.

علی سعیدی‌ نژاد یکشنبه ۲۱ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاشت محصول پنبه در مزارع لارستان تا خرداد ادامه دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان به کشت پنبه با ارقام گلستان، ساجدی، ارمغان و بذور خارجی اختصاص یابد.

سعیدی نژاد با اشاره به اختصاص ۱۰۰ تن بذر از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به لارستان، بیان کرد: با توجه به سطح زیر کشت پنبه، تنها یک سوم بذر مورد نیاز شهرستان تامین شده است.

به گفته او، بهره برداران با هدف کاهش میزان بذر مصرفی و هزینه‌های تولید و نیز افزایش راندمان آبیاری با کمک دستگاه‌های مکانیزه جدید همچون ردیف کارها و کارنده‌های پنوماتیک و بی خاکورز اقدام به کشت پنبه کرده‌اند.

سعیدی‌نژاد بیان کرد: اجرای طرح‌های نشایی پنبه، حاصلخیزی خاک و تغذیه تلفیقی پنبه امسال در دستور کار این معاونت قرار دارد.

مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه این شهرستان ۳۰ درصد پنبه استان فارس را تولید می‌کند، عنوان کرد: برداشت این محصول از آبان ماه شروع و تا اواخر بهمن ادامه می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود ۱۵ هزار تن محصول از مزارع لارستان تولید شود.

دیدگاه