دیدار شهردار شیراز با برنده مسابقه بین‌المللی نقاشی شهر دوستدار صلح

  • 20 اردیبهشت 1399 - 15:27
دیدار شهردار شیراز با برنده مسابقه بین‌المللی نقاشی شهر دوستدار صلح

شهردار شیراز در دیدار با کیانا بردبار، برنده جایزه ویژه مسابقه بین المللی نقاشی «شهر دوستدار صلح» گفت: امروز نوجوانان و کودکان شیراز از صلح، مدارا و نوع دوستی با جهانیان سخن می گویند و این گام مهمی است که صدا و دیدگاه مردم شیراز در سازمان های بین المللی شنیده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور با اشاره به اعلام فراخوان این مسابقه در سطح شهر توسط مجموعه مدیریت شهری افزود: خوشحالم که توانستیم فرصتی را برای حضور یک دانش آموز شیراز در عرصه های بین المللی فراهم کنیم .

وی با بیان اینکه شیراز ظرفیت این را دارد که در مسائلی همچون صلح ومدارا در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد، اضافه کرد: حافظ و سعدی دو شاعر گرانقدر شیراز هستند و نتیجه اخلاقی اشعار و حکایت های ین دو شاعر تاکید بر صلح و دعوت جهانیان به نوع دوستی و بشر دوستی است و شیراز با دارا بودن این پیشینه تاریخی، ادبی و فرهنگی شهری است که می تواند موضوع صلح را مطرح کند.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در طول تاریخ همواره مردمی صلح دوست بوده ایم و این موضوع باید در سطح جهانی نیز مطرح شود.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار گفت: بسیار خوشحال هستم از اینکه کودکی از شیراز توانسته جایزه جهانی مسابقه بین المللی نقاشی «شهر دوستدار صلح» را کسب کند.

سید عبدالرزاق موسوی خاطرنشان کرد: آرزو می کنم با کمک این کودکان و نسل جدید، شیراز مرکز صلح جهانی باشد.

رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز در دیدار با کیانا بردبار برنده جایزه ویژه مسابقه بین المللی نقاشی «شهر دوستدار صلح» گفت: کودکان و نوجوانان نسل امروز فرصت و بستر فکرکردن به مسائلی همچون اینکه صلح چیست و چگونه می توان به آن دست یافت را دارند و شهرداری شیراز با فراخوان مسابقه بین المللی نقاشی فرصت حضور در عرصه های جهانی را برای نوجوانان و کودکان شیرازی فراهم کرد.

سولماز دهقانی اظهار کرد: استعدادهای بسیاری در نوجوانان و کودکان شیراز وجود دارد و شهرداری می تواند در هدایت فکری این نسل نقش مهمی را ایفا کند.

معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با بیان این مطلب که شیراز از سال ۲۰۱۳ عضو شبکه جهانی شهرهای دوستدار صلح است، گفت: مسابقه نقاشی «شهر دوستدار صلح» از سوی سازمان بین المللی «شهرداران برای صلح» ویژه شهرهای عضو این شبکه جهانی اعلام و به دنبال ارسال فراخوان رقابت به شهرداری شیراز، این مسابقه توسط اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با همکاری فرهنگسراها و سازمان آموزش و پرورش در سطح شیراز برگزار و با مشارکت چشمگیر شهروندان، بیش از ۱۵۰۰ اثر نقاشی با مفهوم صلح و دیگر مضامین مرتبط با صلح، کودکان و شهر دوستدار صلح در دو رده سنی ۶تا ۱۰ سال و ۱۱ تا ۱۵ سال دریافت شد.

دکتر مرتضی جعفری افزود: از میان این آثار، هیأت داوران داخلی سازمان، ۶۵ اثر را در مرحله ابتدایی و در نهایت ۱۰ اثر منتخب را به سازمان شهرداران صلح ارسال کرد. این سازمان جهانی نقاشی کیانا بردبار (۱۰ ساله از شیراز) را به عنوان رتبه اول رده سنی ۶ تا ۱۰ سال و برنده جایزه ویژه رییس سازمان شهرداران صلح انتخاب کرد.

کیانا بردبار نوجوان ۱۰ ساله برنده جایزه ویژه مسابقه بین المللی نقاشی «شهر دوستدار صلح» نیز در این دیدار گفت: این نقاشی را با الهام از کودکان کشورهای مختلف دنیا و برای پایداری صلح جهانی کشیدم.

کیانا بردبار اضافه کرد: جغرافیا، طبیعت و اخلاق مردم شیراز این اجازه را می دهد که این شهر پرچمدار صلح پایدار جهانی باشد.

سازمان جهانی شهرداران صلح، در مسابقه بین المللی نقاشی «شهر دوستدار صلح» اثر ارسالی از سوی شهرداری شیراز را که متعلق به کودک ۱۰ ساله شیرازی است، به عنوان رتبه اول رده سنی ۶ تا ۱۰ سال و برنده جایزه ویژه رییس سازمان شهرداران صلح انتخاب کرد.

فراخوان مسابقه نقاشی شهر دوستدار صلح از سوی سازمان بین المللی شهرداران برای صلح ویژه شهرهای عضو این شبکه جهانی اعلام شد و در این رقابت جهانی، ۷۰ شهر از ۲۱ کشور شرکت کردند و در گروه سنی اول (۶ تا ۱۰ سال) تعداد ۱۶۸ اثر و در گروه سنی دوم (۱۱ تا ۱۵ سال) تعداد ۱۷۱ اثر ارسال شد.

دیدگاه