مهار آتش‌سوزی در مزارع افزر فارس

  • 19 اردیبهشت 1399 - 13:34
مهار آتش‌سوزی در مزارع افزر فارس

امین پورحمزه جعفر بیگلو، رئیس مرکز جهاد کشاورزی افزر گفت: چهار هکتار از مزارع جو دیم روستای تنگ کله بخش افزر از توابع شهرستان قیروکارزین فارس طعمه حریق شد‌.

پورحمزه با اشاره به وقوع آتش سوزی بامداد نوزدهم اردیبهشت ماه در مزارع روستای تنگ کله، تصریح کرد: پس از دو ساعت تلاش اهالی روستا حریق در این مزرعه کنترل شد و از پیشروی آن در دیگر مزارع منطقه جلوگیری به عمل آمد.

به گفته وی؛ با توجه به حجم آتش سوزی و از بین رفتن کامل این مزرعه، میزان خسارت ۱۰۰ درصد ارزیابی و ارزش ریالی آن قریب به ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در صورت عدم همکاری سریع مردم در مهار آتش سوزی، قریب به ۵۰۰ هکتار از مزارع مجاور طعمه حریق می شد.

پورحمزه جعفر بیگلو ابراز کرد: مزارع حاشیه جاده های روستایی هر ساله با خطر آتش سوزی تهدید می شوند که در این خصوص اطلاع رسانی ها و هشدار های گسترده داده می شود.

وی بیان کرد: حذف علف های هرز حاشیه مزارع مجاور جاده مهم ترین اقدام مد نظر در جلوگیری از حریق مزارع است که تا قبل از پایان برداشت باید در دستور کار باشد.

او از کشاورزان خواست: از رفت و آمد های غیر ضرور وسایل نقلیه موتوری در مزارع جلوگیری کنند، تا پایان برداشت در مزارع حضور و ادوات مکانیزه و تراکتور ها آماده به کار باشند.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی افزر افزود: آتش زدن بقایای گیاهی پس از برداشت محصول در مزارع بر اساس قانون ممنوع است و در صورت بروز این تخلف افراد متخلف به مراجع انتطامی و قضایی معرفی خواهند شد.

قیروکارزین در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

دیدگاه