تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

۵ شکارچی کهنه کار سرچهان فارس سلاح بر زمین گذاشتند

  • 16 اردیبهشت 1399 - 13:28
۵ شکارچی کهنه کار سرچهان فارس سلاح بر زمین گذاشتند

۵ شکارچی کهنه کار شهرستان سرچهان در استان فارس توبه شکار کردند و با کنار گذاشتن سلاح خود دست از تفنگ و شکار برداشته و به عنوان دوستدار و همیار محیط زیست با طبیعت آشتی کردند.

 شکارچیان کهنه کار شهرستان سرچهان روز سه شنبه در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس هدف از اقدام خود را کمک به محیط زیست، طبیعت و حیات وحش زخم خورده از انسان های ناآگاه عنوان کردند.

حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس ضمن ابراز خرسندی از این اقدام خودجوش گفت: این اقدام گام بسیار بزرگی در راستای آشتی انسان با زندگی جانداران است و این حرکت ارزشمند و قابل تقدیر در راستای جلوگیری از شکار بی‌رویه و حفظ تنوع ‌زیستی منطقه ستودنی است.

وی ادامه داد: این افراد با انجام این کار سهمی بزرگ در حفظ حیات برای گونه‌های مختلف جانوری و محیط‌ زیست منطقه فراهم کردند و سهم بزرگی در تداوم حیات گونه‌های مختلف جانوری و محیط ‌زیست منطقه ایفا می کنند.

مدیرکل محیط زیست فارس در این اقدام  با اشاره به احادیث و تاکیدات فراوان دین اسلام مبنی بر حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست گفت: نگهداری و حفظ محیط زیست و عدم ضرر و زیان و آزار و اذیت جانوران که حق حیات بر روی زمین دارند از مصادیق اصلی اخلاق اسلامی و قرآنی است. این حرکت محیط زیستی نه در استان فارس بلکه در کشور بسیار تاثیرگذار است.

شکارچیان سرچهانی با خداحافظی با شکار و کنار گذاشتن اسلحه‌های خود، توبه شکار کردند تا دیگر شکار نکنند و به حفاظت و حمایت از گونه‌های ارزشمندی بلند شوند که نسل آنها در آستانه انقراض است. آنها به خود قول دادند تا در راه حفاظت از محیط زیست همه تلاش خود را خواهند کرد و به جمع دوستداران محیط زیست پیوسته اند.

 شکارچیان عنوان کردند که سایر شکارچیان را نیز متقاعد خواهیم کرد که سلاح خود را کنار بگذارند و به جرگه دوستداران محیط زیست بپیوندند. باید طبیعت را برای فرزندانمان و نسل آینده حفظ کنیم و امانتدار خوبی برای آیندگان باشیم.

شهرستان سرچهان در فاصله ۲۱۶ کیلومتری شمال شرقی  شیراز است که با استان یزد مرز مشترک دارد.

دیدگاه