شهردار:‌ شیراز نه یک شهر که جهان‌شهر است

  • 14 اردیبهشت 1399 - 22:28
شهردار:‌ شیراز نه یک شهر که جهان‌شهر است

حیدراسکندرپور، شهردار شیراز در پیامی ۱۵ اردیبهشت ماه روز شیراز را به شهروندان و دوستداران شیراز تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، در متن پیام حیدر اسکندرپور آمده است:

اردیبهشت ماه که به نیمه می رسد، شیراز در اوج شکوه و زیبایی قرار می گیرد. شیرازی که لقبش ملک سلیمان است و در میان بیت به بیت شعرهای بزرگان ادب ردی از خود به جای گذاشته است. ۱۵ اردیبهشت ماه سالروز پاسداشت این بهشت زمینی‌ست، پاسداشت شیرازِ حافظ، شیرازِ سعدی، شیرازِ کاشی های هفت رنگ مسجد نصیر الملک، شیراز سرونازهای باغ ارم و شیرازِ گنبد شاهچراغ (ع). شیراز، نه یک شهر که «جهان‌شهر» است، جهان شهری به وسعت تاریخ و طلایه دار فرهنگ، ادب و هنر.

خاک شیراز این «دیبای منقش» خواستگاه ادبا، شعرا، علما و حکیمانی بوده که رج به رج تاریخ پرعظمت این کلانشهر را با هنر، آزادگی و دانش اندوزی گره زده اند. امروز ما میراث دار این ثروت عظیم هستیم که طی نسل ها و با گذر از فراز و نشیب های فراوان به دستانمان رسیده است و وظیفه داریم با دوراندیشی، تفکر و بهره گیری از نظرات صاحب نظران به فکر آینده شیراز و فراهم آوردن میراثی برای آیندگان باشیم.

امسال حال و هوای برگزاری روز و هفته شیراز با شیوع ویروس کرونا در هم آمیخته است و بدین مناسبت هم صدا با استاد سخن سعدی از درگاه خداوند منان خواستار سلامت شیراز و شیرازی ها هستم و با تورقی بر دیباچه گلستان می گویم که «ایزد تعالی، تقدس خطه پاک شیراز را به هیبت حاکمان عادل و همت عالمان عامل تا زمان قیامت در امان سلامت نگه دارد.»

دیدگاه