امدادرسانی به ۴۰ خانواده عشایر در سیل مرودشت

  • 13 اردیبهشت 1399 - 10:57
امدادرسانی به ۴۰ خانواده عشایر در سیل مرودشت

مجتبی حبیب‌اللهی، رییس اداره امور عشایر شهرستان مرودشت گفت: با توجه به بارش شدید باران و جاری شدن سیل از روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دهم و یازدهم اردیبهشت، به ۴۰ خانوار عشایری و ۶ هزار راس دام گرفتار در سیل در مناطق مختلف شهرستان امدادرسانی شد.

حبیب‌اللهی افزود: در پی بارندگی سامانه بارشی اخیر، برای برخی از عشایر ساکن در مناطق کامفیروز، درودزن و تنگ خشک سیوند مشکلاتی بوجود آمد که با هماهنگی با ادارات مختلف شهرستان به آنها امدادرسانی شد.

وی گفت: از صبح پنجشنبه یازدهم اردیبهشت، سه تیم امدادی متشکل از اداره امور عشایر، جهاد کشاورزی، هلال احمر، اداره دامپزشکی با همکاری نیروهای بخشداری ها به مناطق مختلف در محل سکونت عشایر اعزام شدند و امدادرسانی را آغاز کردند.

حبیب اللهی با بیان اینکه علاوه بر سیل، خطر سرما و آبگرفتگی چادرها نیز وجود داشت اضافه کرد: پتو، نایلون و نان از جمله اقلام توزیع شده در بین عشایر بود.

رییس اداره امور عشایر شهرستان مرودشت گفت: مطابق با پیش بینی هواشناسی مبنی بر ادامه بارش ها و احتمال جاری شدن دوباره سیل، مشکلات موجود هنوز رفع نشده و نیروهای امدادی و تیم های عملیاتی آمادگی دارند در صورت ادامه بارندگی ها و تا عادی شدن شرایط به عشایر امداد رسانی کنند.

وی ضمن هشدار جدی به عشایر در مناطق مختلف شهرستان از آنان خواست توصیه های سازمان هواشناسی را جدی گرفته و از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

شهرستان مرودشت حدود ۴۵ کیلومتر با شیراز فاصله دارد و در شمال مرکز استان فارس است.

دیدگاه