پیش‌‌بینی بارش باران و وزش باد در فارس

  • 10 اردیبهشت 1399 - 16:06
پیش‌‌بینی بارش باران و وزش باد در فارس

فرید اسماعیل‌زاده، رئیس اداره پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی استان فارس گفت: از امروز (چهارشنبه) تا چهاردهم اردیبهشت‌ماه جاری در این استان شاهد ناپایداری‌هایی به شکل بارش باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید لحظه‌ای و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم بود.

اسماعیل‌زاده در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا افزود: بارش هم ‌اینک در شمال غرب استان آغاز شده و این بارش‌ها تا فردا (پنجشنبه) به شکل قابل ملاحظه‌ای در تمام نقاط استان فارس به ویژه مناطق شمالی، مرکزی و غربی ادامه دارد.

وی اظهار داشت: بارش باران پس از یک وقفه کوتاه، از اواخر روز جمعه (دوازدهم اردیبهشت) آغاز می‌شود و تا صبح یکشنبه (چهاردهم اردیبهشت) با شدت ادامه خواهد داشت.

او بیان کرد: به دلیل بارش‌های شدید، شاهد آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد آذرخش (صاعقه) خواهیم بود.

اسماعیل‌زاده ادامه داد: همچنین به سبب لغزندگی جاده‌های مواصلاتی و کاهش دید، امکان اختلال در تردد وسایل نقلیه نیز وجود دارد.

وی گفت: با توجه به شرایط جوی پیش‌بینی شده، توصیه می‌شود که مردم از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و حضور در ارتفاعات خودداری کنند و همچنین تهمیدات لازم برای حفظ محصولات کشاورزی و کاهش خسارت‌های احتمالی اندیشیده شود.

دیدگاه