نجات توله خرس‌های سرگردان در ارتفاعات کوه‌خرسی فارس

  • 10 اردیبهشت 1399 - 15:44
نجات توله خرس‌های سرگردان در ارتفاعات کوه‌خرسی فارس

لیلا جولایی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست فارس گفت: ماموران این اداره بعد از چند روز پایش، موفق به نجات ۲ توله خرس در منطقه شکارممنوع کوه خرسی منطقه ابرج شهرستان مرودشت شدند.

لیلا جولایی افزود: در پی گزارش روستائیان منطقه ابرج شهرستان مرودشت مبنی بر مشاهده دو توله خرس سرگردان در ارتفاعات منطقه، ماموران اجرایی به منطقه عزیمت نمودند و بعد از چند روز پایش توله ها دورادور تحت نظر قرار گرفتند. 

وی گفت: پس از اطمینان از عدم حضور خرس مادر تیمی از کارشناسان، نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست و دامپزشک پارک ملی بمو با همراهی روستائیان به منطقه عزیمت نموده و موفق به زنده گیری توله خرس ها شدند. هر دو توله خرس که بسیار ضعیف و دچار سو تغذیه بودند به شیراز منتقل و در حال حاضر در یکی از کلینیک های دامپزشکی تحت درمان قرار دارند. 

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس، جولایی اضافه کرد: خرس قهوه‌ای بزرگترین گونه گوشتخوار ایران به شمار می‌رود که در جنگل‌های مناطق کوهستانی البرز و زاگرس پراکنش دارد. با توجه به منابع غذایی در دسترس رژیم متفاوتی دارد و همه چیز خوار است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست فارس گفت: خرس و جنگل در ارتباط تنگاتنگ با هم هستند و حفاظت از یکی موجب حفظ بقا دیگری است.

منطقه شکار ممنوع کوه خرسی واقع در شمال استان فارس، مهمترین زیستگاه گونه خرس قهوه ای به شمار می رود.

دیدگاه