تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

افزایش ۱۰۴ درصدی ماموریت‌های اورژانس فارس پس از شیوع کرونا

  • 10 اردیبهشت 1399 - 10:52
افزایش ۱۰۴ درصدی ماموریت‌های اورژانس فارس پس از شیوع کرونا

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در این استان، تعداد تماس‌های مردم با اورژانس ۱۱۵ فزونی یافته، به گونه‌ای که شمار ماموریت‌های این نهاد در فارس ظرف فروردین ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰۴ درصد افزایش داشت.

محمد جواد مرادیان در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا افزود: ماموران اورژانس فارس در مدت یاد شده، ۶ هزار و ۹۶۳ ماموریت انجام دادند و ۱۷ هزار و ۷۹۸ مورد مشاوره تلفنی نیز در زمینه بیماری کرونا به تماس گیرندگان با اورژانس ارایه شد.
او ادامه داد: در فروردین‌ماه امسال ۵۷ هزار و ۳۰۴ تماس با اورژانس استان برقرار شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت پاسخگویی به پرسش های مرتبط با بیماری کرونا و اینکه مکالمات تماس‌هایی که به این منظور با اورژانس برقرار می‌شد طولانی بود، ۲ میز در مرکز ۱۱۵ به پاسخگویی به موارد مرتبط با کرونا اختصاص یافت تا از اشغال بودن خط ۱۱۵ جلوگیری شود.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اظهار داشت: همچنین برای این منظور، تعدادی نیروی جدید به همراه نرم‌افزار جدید پیش‌بینی شده که به طور شبانه‌روز آماده پاسخگویی به تماس‌های مرتبط با بیماری کرونا و ارایه آموزش‌های لازم مطابق با پروتکل‌های کشوری در این زمینه به تماس گیرندگان هستند.

کاهش ۳۳ درصدی حوادث جاده‌ای در فارس

مرادیان، با اشاره به انجام ۲ هزار و ۷۲ ماموریت مرتبط با حوادث ترافیکی جاده‌ای و درون شهری در استان در فروردین ماه ۹۹ گفت: از این تعداد ۹۵۰ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی جاده‌ای و یک هزار و ۱۲۲ ماموریت متعلق به حوادث ترافیکی شهری است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ به ترتیب ۳۳ درصد و ۳۹ درصد کاهش داشته است.

وی، با اشاره به کاهش ۴۸ درصدی تعداد مصدومان حوادث ترافیکی استان در فروردین‌ماه ۹۹ نسبت به فروردین ۹۸ افزود: در فروردین‌ماه امسال ۲ هزار و ۴۴۰ نفر در این حوادث دچار مصدومیت شدند که از این تعداد یک هزار و ۷۳۲ نفر به مراکز درمانی استان منتقل و ۷۰۸ نفر نیز به شکل سرپایی مداوا شدند.

مرادیان تعداد فوتی‌های حوادث ترافیکی فارس در فروردین‌ماه ۹۹ را ۲۶ نفر اعلام و بیان کرد: این تعداد نیز در مقایسه با تعداد فوتی‌های فروردین پارسال، بیانگر هفت درصد کاهش است.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر سه‌شنبه (نهم اردیبهشت‌۹۹) تعداد ۹۲ هزار و ۵۸۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جانباختگان ناشی از بیماری در کشور به پنج هزار و ۸۷۷ نفر رسید.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاه