تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

هشدار مقام استانداری فارس درباره افزایش مبتلایان به کرونا

  • 07 اردیبهشت 1399 - 20:16
هشدار مقام استانداری فارس درباره افزایش مبتلایان به کرونا

عبدالرضا قاسمپور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه تعداد مبتلایان کرونایی در استان با شیب ملایم تر از متوسط کشور در حال افزایش است و تقریبا ۵۰ درصد متوسط کشوری را داریم، گفت: روند کلی بروز موارد مرگ در فارس نیز با شیب ملایم تر از متوسط کشوری و به میزان ۲۰ درصد در حال افزایش است.

عبدالرضا قاسمپور در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه سلامت مردم برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: ازدحام و شلوغی برخی خیابان‌های کلانشهر شیراز طی روزهای اخیر بسیار خطرناک است.

او ادامه داد: مردم تصور می‌کنند که شرایط عادی و خطر کرونا کمتر شده، در حالی که خطر کرونا بیش از قبل است و مردم باید بیشتر از روزهای گذشته از سلامت همشهریان خود مراقبت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس تاکید کرد: اگر مردم بهداشت فردی و عمومی را رعایت نکنند و شلوغی‌ها کمتر نشود، شاهد افزایش تعداد مبتلایان در استان خواهیم بود.

قاسمپور خواستار همراهی مردم استان فارس همانند دو ماه گذشته در اسفند و فروردین ماه شد و گفت: اگر این همراهی شکل نمی‌گرفت شرایط امروز فارس به شکل فعلی نبود و ممکن بود بر اثر افزایش ابتلا حتی بیمارستان‎ها هم جوابگو نباشند اما با همراهی مردم و تصمیمات به موقع به شرایط فعلی که نسبتا مناسب است رسیدیم؛ البته اگر شلوغی این روزها آن را با مشکل مواجه نکند.

او گفت: در حال بررسی تاثیر بازگشایی اصناف و سایر مشاغل کسب و کار بر چگونگی روند شیوع بیماری کرونا در فارس هستیم، لذا انتظارمان از مردم این است که رفتاری نداشته باشند که به ناچار تصمیماتی اتخاذ شود که آنها را با محدودیت و مشکلات جدیدی مواجه کند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه روند کلی میزان میرایی از بیماری در فارس طی دو ماه گذشته نیز پایین تر از متوسط کشوری بوده است، عنوان کرد: تعداد آزمایش‌های انجام شده قبلا ۱۰۰ تا ۱۵۰ تست در روز بود و امروز با افزایش ۸ تا ۱۰ برابری به بیش از ۱۵۰۰ تست و بعضی روزها به یک هزار و ۷۰۰ تست رسیده است.

قاسمپور همچنین با بیان اینکه روند موارد مثبت بیماری تقریبا ثابت است، گفت: درصد مثبت شدن از حدود ۱۵ درصد به ۷ درصد رسیده است بدین معناست که فارس، استانی با آلودگی کمتر است.

به گفته او، در حال حاضر حدود ۳۰ درصد تخت‎های بستری و ۵۵ درصد تخت‎های مراقبت‎های ویژه در استان فارس توسط بیماران کرونایی اشغال شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس ادامه داد: اگرچه بازگشایی مراکز و اصناف پس از دو ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد اما اگر به جمع بندی برسیم که این رویه موجب شیوع بیماری می‌شود، تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد.

قاسمپور با بیان اینکه پیش‌بینی و آمادگی لازم درصورت افزایش تعداد بیماران اندیشیده شده است، اظهار کرد: سناریوهای مختلفی پیش‌بینی و تمهیدات لازم اندیشیده شده و امید است که در سطح استان با مشکلی مواجه نشویم اما اگر مردم رعایت نکنند و شلوغی روزهای اخیر ادامه یابد، قطعا دچار مشکل خواهیم شد، لذا مردم باید فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند.

شمار مبتلایان به کرونا در فارس تا امروز به ۳ هزار و ۳۶۱ نفر رسیده که از این رقم ۷۹ تن جان‌شان را از دست داده‌اند.

دیدگاه