تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

تیراندازی به نیروهای منابع طبیعی داراب

  • 03 اردیبهشت 1399 - 19:03
تیراندازی به نیروهای منابع طبیعی داراب

علیرضا قاسمی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان داراب گفت:‌ کارکنان منابع طبیعی داراب که به منظور اجرای حکم قضایی به منطقه گورخر واقع در تل بارگاه بخش رستاق شهرستان داراب رفته بودند در هنگام بازگشت مورد حمله مسلحانه قرار گرفتند.

گزارش شده که در بعضی از نقاط شهرستان داراب ، حریم رودخانه‌ها و چشمه‌ها و رودهای طبیعی مورد تعرض قرار گرفته و تغییر غیر مجاز کاربری اراضی زراعی و باغی گسترش یافته است.

جابر نظافت دادستان داراب نیز گفت: مهاجمان چهار نفر بودند که پس از درگیری خودرو خود را رها کرده و از صحنه متواری شده‌اند.

او، افزود: افراد متواری تحت تعقیب هستند که با آن ها برخورد قانونی می شود.

نظافت که به تازگی به عنوان دادستان داراب منصوب شده است در اولین دستور اداری خود سه روز پیش به ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی داراب دستور داده بود که در راستای پیشگیری از وقوع جرم وصیانت و احیا حقوق عامه در حفظ و حراست از اراضی ملی اقدام کنند.

او در دستور قضایی به این ادارات تاکید کرده بود، گزارش‌های دریافتی حکایت از این دارد که در بعضی از نقاط شهرستان زمین‌خواری به کوه‌خواری رسیده و حریم رودخانه ها وچشمه ها و انهار طبیعی مورد تعرض قرار گرفته و تغییر غیر مجاز کاربری اراضی زراعی و باغی گسترش یافته ، موضوعی که ممکن است این مناطق را به مراکز فساد تبدیل کند.

دادستان داراب اضافه کرد: از مدیران منابع طبیعی وجهاد کشاورزی می خواهم با جدیت واهتمام بیشتری با بررسی میدانی وارد عمل شوند وبه وظایف قانونی خود عمل کنند.

نظافت اظهار کرد: در قانون، ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها از سوی مالکان برای استراحت خود، کارگران و نگهداری ابزار آلات کشاورزی پیش بینی شده است که افراد سودجو با قطعه قطعه کردن اراضی زراعی و باغی مانع از بهره وری تولیدات کشاورزی می شوند.

او، تاکید کرد: به زودی بررسی های میدانی و شناسایی در این خصوص با نظارت دستگاه قضایی انجام می شود و به زودی به سراغ آن ها می رویم.

دادستان داراب از عموم مردم داراب درخواست کرد از خرید وفروش زمین‌های قطعه قطعه شده کشاورزی خودداری کنند واگر متخلفان قبل از حضور مراجع قضایی وادارات زیربط به قانون تمکین و وضعیت را به شکل سابق درآورند، از تخفیفات قانونی بهره مند می‌شوند.

شهرستان داراب در ۲۵۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

دیدگاه