مرگ فرمانده یگان حفاظت امور اراضی فارس در برخورد طایفه‌ای

  • 23 فروردین 1399 - 10:45
مرگ فرمانده یگان حفاظت امور اراضی فارس در برخورد طایفه‌ای

داوود ایوبی، فرماندار شهرستان ممسنی در استان فارس گفت: سرهنگ امیدعلی رستمی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی فارس در برخورد طایفه‌ای روز پنجشنبه ۲۱ فروردین کشته شد.

داوود ایوبی افزود: ظهر روز بیست و یکم فروردین ۹۹ اختلاف بین دو طایفه‌ در منطقه عشایری بر سر چراگاه دام و مرتع در روستای برم سیاه ماهور از توابع شهرستان ممسنی به نزاع و درگیری منجر شد.

داوود ایوبی ادامه داد: ۳ مرتع‌دار این منطقه دچار اختلافاتی شدند که به درگیری منجر شد و عده‌ای از اطرافیان نیز وارد این دعوا شدندکه یکی از طرف‌های درگیری با اسلحه شکاری به سمت دو نفر با دو گلوله ساچمه‌ای شلیک کرد.

فرماندار شهرستان ممسنی اضافه کرد: سرهنگ امیدعلی رستمی، فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان فارس که در خارج از زمان کاری خود به منطقه درگیری آمده بوده در این ماجرا کشته شد. برادر سرهنگ رستمی که ساکن این منطقه است پیش‌تر با یکی از اهالی بر سر مرتع درگیری داشت که سرهنگ رستمی با هدف حل و فصل و رفع مشکل وارد ماجرا شد اما طرف مقابل دست به اسلحه برد و با اسلحه شکاری به سمت سینه و قلب سرهنگ و بعد به سوی سر برادر وی شلیک کرد. سرهنگ رستمی در محل درگیری فوت کرد و برادر وی به بیمارستان منتقل شد که اکنون به دلیل خون ریزی مغزی در اثر برخورد ساچمه به سرش وضعیت خوبی ندارد و برای طی مراحل درمان به مرکز درمانی در کازرون منتقل شده است.

سرهنگ امیدعلی رستمی شهریور ۱۳۹۸ به عنوان فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان فارس منصوب شده بود.

ایوبی با بیان اینکه قاتل هنوز متواری است، گفت: روز گذشته بعد از کشته شدن سرهنگ رستمی ناآرامی‌هایی در روستای برم سیاه ماهور شکل گرفت و تعدادی ماشین و خودرو از طرفین دعوا به آتش کشیده شد اما در حال حاضر امنیت در منطقه کاملا برقرار است.

او بیان کرد: فرمانده انتظامی فارس به همراه تعدادی از مقامات ارشد نیروی انتظامی این استان به این منطقه سفر کرده‌اند و بسیج همگانی برای دستگیری قاتل شکل گرفته است.

شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله ۱۵۸ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

سرهنگ امیدعلی رستمی شهریور ۱۳۹۸ به عنوان فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان فارس منصوب شده بود

دیدگاه