تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024

از سرگیری انتشار نسخه کاغذی روزنامه‌های ایران از ۲۳ فروردین

  • 19 فروردین 1399 - 19:55
از سرگیری انتشار نسخه کاغذی روزنامه‌های ایران از ۲۳ فروردین

کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا با انتشار اطلاعیه‌ای از چاپ نسخه کاغذی مطبوعات سراسر ایران از جمله تهران از روز شنبه ۲۳ فروردین خبر داد.

در این اطلاعیه که روز سه‌شنبه ۱۹ فروردین منتشر شد، از خبرنگاران به عنوان «سربازان گمنام نظام اطلاع‌رسانی کشور در صحنه مقابله با کرونا» نام برده شده و آمده است: «با عنایت به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند از روز شنبه ۲۳ فروردین در سراسر کشور کلیه نشریات چاپی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی منتشر خواهند شد.»

در حالی که در شهر تهران طرح فاصله‌گذاری هوشمند از روز ۳۰ فروردین اجرا می‌شود، این کمیته اضافه کرد که «چاپ نشریات شامل این محدودیت نخواهد شد.»

پیشتر عباس عبدی،‌ رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران،‌ از تصمیم کمیته ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران مبنی بر توقف انتشار کاغذی رسانه‌ها تا پایان بحران کرونا، انتقاد کرده و آن را ضربه به نهاد مطبوعات مکتوب خوانده بود.

رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران اضافه کرد که غیاب مطبوعات کاغذی و «بی‌اعتباری صداوسیما» موجب افزایش میزان اخبار غیردقیق درباره بحران کرونا خواهد شد.

با تصمیم و ابلاغ کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت فضای روانی ستاد ملی مقابله با کرونا، انتشار نسخه چاپی روزنامه‌ها و نشریات در ایران پس از تعطیلات نوروزی و تا اطلاع بعدی ممنوع شده بود.

دیدگاه