تردد در جاده‌های فارس ۷۵ درصد کاهش یافت

  • 11 فروردین 1399 - 23:18
تردد در جاده‌های فارس ۷۵ درصد کاهش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده توسط دوربین‌های تردد شمار، تردد و آمد و شد در جاده‌های این استان در روزهای منتهی به سال گذشته تا به امروز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد کاهش داشته است.

علیرضا سیاهپور، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود ۲۰ درصد ترددها در محورهای مواصلاتی استان نیز مربوط به خودروهای عمومی و تانکرهای سوخت‌رسان و کامیون‌های حمل بار و کالا است و مابقی مربوط به خودروهای شخصی عمدتا بومی استان است.
وی ادامه داد: اجرای طرح کنترل ورود و خروج خودروها در استان موجب کاهش روزانه ۱۰ تا ۱۵ درصدی تردد خودروها شد.

او اظهار داشت: در محور شیراز – مرودشت نیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین و پرترددترین محورهای مواصلاتی استان شاهد کاهش چشمگیر تردد خودروها بوده‌ایم و تردد در این محور در روز گذشته (دهم فروردین) در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۰ درصد کاهش داشت و در محور شیراز – سپیدان نیز کاهش ۸۰ درصدی تردد را شاهد بودیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اضافه کرد: به جز محور جدید شیراز – بیضا که به دلیل اجرای عملیات آزادراه شیراز – اصفهان مسدود است و تردد از محور قدیم شیراز – بیضا انجام می‌شود، سایر محورهای استان باز است.

سیاهپور، از شهروندان خواست که با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم همکاری برایقطع زنجیره انتقال آن، ضمن توجه به هشدارها و توصیه‌های بهداشتی، بهترین کار را همچنان در خانه ماندن بدانند و از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.


دیدگاه