نیروهای شهرداری در ۱۰۰ نقطه سیل‌خیز شیراز مستقر شدند

  • 09 فروردین 1399 - 14:32
نیروهای شهرداری در ۱۰۰ نقطه سیل‌خیز شیراز مستقر شدند

قائم مقام شهردار شیراز گفت: در ۱۰۰ نقطه کلیدی این شهرکه احتمال طغیان آب از جداول و کانال های اصلی شهر هست، نیروهای شهرداری به صورت تمام وقت برای جلوگیری از هرگونه آبگرفتگی و بروز سیلاب مستقر شدند.

آرش فرج زاده شنبه در جمع خبرنگاران افزود: لایروبی ۴۹۲ هزار متر جداول روباز، کانال های روبسته و لوله ها هدایت آبهای سطحی، ۲۷۰۰ چاه جذبی محدوده شیراز و ۲۷ کیلومتر مسیل از جمله اقدامات شهرداری شیراز برای مواجهه با بارش های بهاری امسال است.

وی ادامه داد: تمام لوله ها، مسیر های عبور آبهای سطحی و مسیرهای ورود آب به رودخانه خشک(مسیل درون شهر شیراز) و سلطان آباد کنترل شده است، امسال قبل از شروع بارندگی ها، ۶۵ کیلومتر از رودخانه های شیراز را علی رغم اینکه وظیفه شهرداری نبوده با همکاری سازمان آب منطقه ای لایروبی کردیم.

قائم مقام شهردار شیراز اضافه کرد: مناطق آسیب پذیر مثل شهرک سعدی و دروازه قرآن به صورت ویژه رصد می شوند و با اقداماتی که انجام شد، امیدوارم بتوانیم بارندگی های رگباری بهاری را بدون آسیبی پشت سر بگذاریم.

فرج زاده با اشاره به اینکه پیمانکاران شهرداری نیز در آماده باش هستند که در صورت نیاز با ماشین آلات به شهرداری یاری برسانند، افزود: پمپ های سیار در سازمان خدمات شهری مستقر شده اند که در صورت نیاز این پمپ ها در مناطق آبگرفته به کارگیری می شوند.

وی با بیان اینکه پیرو دستور شهردار شیراز همه مرخصی ها تا پایان نوروز لغو شده است، گفت: شهرداری شیراز با آمادگی کامل و با حضور بیش از ۱۵۰۰ نفر از همکاران اجرایی و ستادی و ۳ هزار نفر پاکبان زحمتکش شرایط بارندگی را کنترل می کنند.

قائم مقام شهردار شیراز بیان کرد: مناطق گردشگری شیراز مثل پارک ۵۸۰ هکتاری دراک، ارتفاعات، جزیره نهراعظم و پیاده راه سلامت تعطیل است و اجازه تردد به شهروندان داده نمی شود،همچنین در صورت افزایش شدت بارندگی با هماهنگی پلیس راهور، کنارگذرها نیز مسدود می شوند.

فرج زاده اضافه کرد: از شهروندان درخواست می کنم به علت شیوع ویروس کرونا و بارش های رگباری شدید پیش رو ، از منازل خود خارج نشوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس  پیش از این گفته بود که جمعه هشتم فروردین ۹۸ سامانه جدید بارشی وارد استان فارس شده است که این بارندگی‌ها تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

محمود رضایی کوچی افزود: مرکز این بارندگی در روز جمعه شمال و مرکز استان است و پیش بینی می شود جمعه، حدود ۱۰ میلی متر بارندگی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در روز شنبه نیز این سامانه بارشی کل استان به ویژه مناطق غربی، مرکزی و جنوبی استان را در بر می گیرد که پیش بینی می‌شود ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر بارندگی داشته باشیم.

معاون استاندار فارس گفت: همچنین در روز یکشنبه بارندگی ها در کل استان به ویژه جنوب، مرکز و شمال غرب ادامه خواهد داشت که بارش تا ۶۰  میلیمتر پیش‌بینی شده است.

رضایی افزود: همچنین در روز دوشنبه بیشتر بارندگی ها در جنوب غربی خواهد بود که تا ۱۵ میلی متر بارندگی پیش بینی می شود.

دیدگاه